Senaste nytt

Dbodenfo

Medlem
Hej,

Har sökt igenom forumet och kan inte hitta en samlingstråd för de dolda förmåner för olika kort och program. De förmånerna som ni kanske inte ska få egentligen men de gick igenom ändå.

Fram till nyligen var status på Sixt en sådan genom Amex Platinum och Centurion. Numera är det uttalat att svenska kort får denna perk - men jag har varit Sixt Platinum i ett par år nu genom ett mail till Tyska/internationella kundtjänsten. När jag pratade med kundtjänst på Amex sa de explicit "Sneaky, det är en perk för Tyskland inte för sverige, men vi kommer inte säga något!"
Vad jag har läst mig till var det samma med Centurion, men de fick Sixt Diamond.

American Express hade/har special bokningar med restauranger runt om i världen där sällskapet får mervärde - åt på Benoit i Paris för ett par års sedan och genom Platinum fick vi både en flaska huset champagne, och en liten avskedsgåva när vi gick - det gavs också en tur genom köket.
Dining - American Express Invites | AMEX Nederland (För er med Nederländska kortet)
https://www.americanexpress.com/con...estaurants-American-Express-Platinum_2018.pdf (på Franska och från 2018, men det är erbjudandet.)

Har ni några andra tips där man kan få status, förmåner, special deals runt om i världen genom att matcha, boka, betalar med ett kort?
 
Last edited:

Highbury

Medlem
Du får väl dubbla poäng på en rad restauranger (Mest i Sthlm) med green, gold, platinum, finns nån lista på restauranger lite så där undanskymt.
 

Dbodenfo

Medlem
I Singapore så finns det en vinbar som drivs av Amex (minns inte namn nu) i Kepple Bay. Amex Platinum ger inträde åt en själv och sällskap samt glas vin gratis för kortinnehavare (och gäst kanske, minns inte).

Även med svenska platinumet?


Du får väl dubbla poäng på en rad restauranger (Mest i Sthlm) med green, gold, platinum, finns nån lista på restauranger lite så där undanskymt.

gäller det kreditkortet eller betalkort också?
 

igelkotten

Medlem
Även med svenska platinumet?

Jag kom in med ett brittisk Platinum, så de verkade inte kolla så mycket mer. Annars är det svårt att få Singaporeanska förmåner med utländskt kort. Nattklubben Zouk har t ex gratis inträde och gå före kön för Platinum, och flera Michelinrestauranger har halva notan. Dock känner personalen till att Platinumkortet måste börja på de siffror som enbart Singapore Amex använder.

Däremot har Singapore Amex ett program för barer, där man får en gratis cocktail eller två och samtliga jag testade funkade med utländskt kort.

Allt detta går att finna på deras Platinumsida.
 

Dbodenfo

Medlem
Det är ju ingen direkt dold förmån men alla American Express medlemmar får 1 år med Calm Premium. Har testat det ett tag nu och somna med bäckar och regn är väldigt skönt.

Man hittar länken i AmEx Experience appen.
 

JacobGBG

Medlem
I allmänhet finns det en massa bra deals på fina restauranger i Asien för de som betalar med Amex. Jag hittade en halvobskyr Amex site för detta någon gång som drog upp alla alternativen men kan inte erina mig var det var numera.
 

ante_77

Medlem
I allmänhet finns det en massa bra deals på fina restauranger i Asien för de som betalar med Amex. Jag hittade en halvobskyr Amex site för detta någon gång som drog upp alla alternativen men kan inte erina mig var det var numera.

Jag har råkat få någon 15% deal på någon restaurang i Bangkok med Amex. Trevligt, då man i Sverige helst har lust att lägga på 15% på Amexköp
 
Toppen