Senaste nytt

Curve betalkort

Renato

Medlem
Jag föreslår att du går och köper den där glassen för tio kronor och sedan provar att göra go back in time i Curve-appen själv. Så kommer allt att klarna och du når en högre kunskapsnivå genom att själv träna och utföra handlingen.

Då blir du redo till kampanjen!

Jag ska absolut testa köpa glassen, rek du någon spec glass? :)

Skämt åsido, jag vet att det funkar men ville veta hur det funkar för att jag ska kunna känna tillit. :)
Gillar inte att följa blint utan vill lära mig. :)
 

Delayed

Medlem
Pongen här är ju att göra GBIT bort från det kortet när kampanjen är, för att få poängen. Det kort man har transaktionen på "tillfälligt" från köpet till GBIT spelar ingen roll, det är inga problem att det är ett poänglöst kort.
OK, läste slarvigt och hade inte satt mig in i upplägget. Sorry! Orden "vanligt debit kort" triggade min automatiska varningsklocka även om det var falsklarm i just detta fall... :oops::oops::oops: Uppenbarligen finns det andra situationer än en frostig vindruta då dessa kan vara användbara. :p
 

Renato

Medlem
Hej jag testade idag med glass köpet, det gick bra.

Sen tänkte jag full tanka bilen och använda curve då accepterade den inte curve. Är det alltid så?
 

Berglund

Medlem
Sen tänkte jag full tanka bilen och använda curve då accepterade den inte curve. Är det alltid så?
Nej, så är det inte. Nu är du väldigt supporttung. Det står i Curves egen FAQ att vid tankning kan stationen reservera ca 12-1500 SEK så har du inte tillräckligt med pengar på underliggande kort för den reservationen så kommer systemet att neka.
 

Renato

Medlem
Nej, så är det inte. Nu är du väldigt supporttung. Det står i Curves egen FAQ att vid tankning kan stationen reservera ca 12-1500 SEK så har du inte tillräckligt med pengar på underliggande kort för den reservationen så kommer systemet att neka.

Jo men så brukar det alltid vara med mitt Amex också. Sen har jag tillräckligt med täckning. Stod ändå medges ej. Men jag var ju tvungen att tanka så jag gjorde det med mitt vanliga mc sas.
Märkte just att jag hade lagt in min frus debit kort på mitt curve kort, kan det ha varit det?
 

Samosaguas

Medlem
Nu kan man autobetala med sin Curve Cash så länge köpet täcks av saldot.
4A5CF893-CA18-4736-A0E0-220AE6613793.png
 
Toppen