Senaste nytt

Gratis Corona-test i Danmark - Funkar dessa till länder som kräver negativt Corona-intyg?

Danmark erbjuder gratis Corona-tester, även för turister:

Corona: Nu kan alla som åker till Danmark testa sig
https://www.regionh.dk/english/press-and-news/latest-news/Pages/Corona-tests-for-the-public.aspx

Jag tycker att detta låter mer lockande än att betala ett par tusen kronor för att göra ett test i Sverige (se här Testning för reseintyg - Utökad testning för covid-19). Min fråga är, går det att få ett skriftligt intyg av danskarna som man kan ta med när man ska resa till länder som kräver intyg om negativt Corona-test?
 

igelkotten

Medlem
Danmark erbjuder gratis Corona-tester, även för turister:

Corona: Nu kan alla som åker till Danmark testa sig
Corona tests for the public

Jag tycker att detta låter mer lockande än att betala ett par tusen kronor för att göra ett test i Sverige (se här Testning för reseintyg - Utökad testning för covid-19). Min fråga är, går det att få ett skriftligt intyg av danskarna som man kan ta med när man ska resa till länder som kräver intyg om negativt Corona-test?

Sag detta pa Kastrup forra veckan. Kande mig inte manad att ga fram och fraga
 

richard87

Medlem
Ser tyvärr ut som att det inte går att få något intyg. Synd, för det ser ut som att jag får slanta upp fyra sköna tusenlappar för mig och sambon nästa vecka för en resa med byte på Kastrup.

If you are tested at a corona swab test clinic, you will only be contacted by the staff if you test POSITIVE for coronavirus. If you are not contacted within 72 hours then you are NOT infected.
 

John Rambo

Medlem
Snabbtesterna på Kastrup går inte att få med intyg; man blir endast uppringd om man får ett positivt besked.
Vi använde oss av flygplatsdoktorn på Kastrup när vi behövde skaffa ett intyg inför en tjänsteresa; intyget kostade 1600kr vill jag minnas, och man fick testresultatet direkt på plats.
 
Toppen