Senaste nytt

Malmö-Luleå med en Hertz Freerider

Berglund

Medlem
Detta måste vara en bra deal för Hertz, de får bilen körd till rätt ställe och det enda de behöver göra är att betala en tank med bensin.
Ja, det är dessutom mottagande station (dit bilen levereras) som betalar alla kostnader. Jag skulle till Sälen och hittade en bil till Falun. Bokade den men ville hämta den på morgonen, åka till kund och jobba under fredagen och sedan köra på fredag eftermiddag. Det var lite gnäll men de behövde få upp bilen, efter viss övertalning lät mottagande station mig ha bilen ca 7-8 timmar extra och det blev ca två mil extra. Självklart erbjöd jag mig att betala för detta men det skulle bara bli krångligt, fick jag höra.
 

Skogi

Medlem
Detta måste vara en bra deal för Hertz, de får bilen körd till rätt ställe och det enda de behöver göra är att betala en tank med bensin.
Den som utför jobbet får betala alla andra kostnader som uppstår. Man borde ju få betalt för att göra detta

Jag pratade häromdagen med en anställd på Hertz om vad som skulle hända om ingen nappade på freeridern inom tidsramen. Då re-routas bilen till mer "attraktiva stationer". Säg att bilen ska Malmö-Malmö-Luleå och ingen nappar eftersom ingen är blåst nog att köra Malmö-Luleå på 20 timmar. Då läggs bilen ut igen Ex. Malmö-Stockholm för att sedan prova Stockholm-Luleå. Om ingen nappar på det så kanske den läggs ut som Stockholm-Sundsvall osv. tills den slutligen når Luleå.

Om resvägen delas upp i flera freeriderresor tar det inte bara längre tid, utan Hertz får också bekosta fler tankningar. Om de hade haft generösare villkor från första början så ökar ju sannolikheten för att fler nappar och de får hem bilen snabbare och kan börja casha in på den igen. Men vad vet jag egentligen? Jag spenderade min onsdag-fredag med att åka T/R till Luleå. :rolleyes:
 
Last edited:

Nikje

Medlem
"Mini"-repris för någon i Stockholm eller Östersund med omnejd..:)

upload_2020-9-14_10-34-40.png
 
Toppen