Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

GoranC

Medlem
Tack Malu för tipset. Ringde efter att ha läst inlägget till kundtjänst om vouchern jag fick bekräftelse på 11 maj men inte sett till. De kunde då se att den aldrig har blivit utskickad! Skulle nu läggas i priokö enligt kundtjänst och det kommer då att ta 1-2 veckor att få den. Sa man...
 

JacobGBG

Medlem
Som uppföljning på att jag fick sk751 i Go Light ombokad till ett kvällsflyg så ringde jag kundtjänst och bad om att få åka en dag tidigare istället. Fixades omedelbart och utan protest. Misstänker att de har rätt fria tyglar att göra ändringar nu.
 

lorimar

Medlem
Fick idag besked om återbetalning via mail för Plus-resa avbokad av mig själv (resdatum 18 mars, avbokad 16 mars).
Har inte legat på kundtjänst mer än 2 gånger, senast mitten av juni.
Pengar ska komma in på Amex, återkommer när så har skett....
 

Morgan

Medlem
Avbokning i slutet av maj, för fyra biljetter (en bokning) avresa mitten av juni. Betalt med Swish (!)
21/8 återbetalning 2 av 4 biljetter (med biljettnummer som referens
27/8 Chattkontakt med stolpskott som skyllde på min bank (fel!) men skickade Refund Notice daterad 21/8 som jag inte tidigare fått
2/9 Chattkontakt med en kompetent Rebecka som förstod det konstiga i Refund Notice + återbetalning för 2 av 4 biljetter
3/9, vid lunch, återkoppling från kompetenta Rebecka att rätt avdelning kommer återkomma inom några dagar
3/9 14.00 två till betalningar swishar in.

Sensmoral: Med HUACA kan man få en enorm skillnad i utfall, både i problemlösning och syn på varumärket SAS.
 

Bati

Medlem
Pratat med AMEX idag ang. andra ärenden och min pågående återbetalning kom på tal. De erbjöd sig hjälpa mig dra tillbaka stålarna. Fortsättning följer.
 

Sander

Medlem
Award till Sydkorea avbokades 9 mars. Pengar åter till Amex 3 september. Ringde i augusti till kundservice där de kunde se att återbetalningen "fastnat" pga. ombokningar etc. i ett tidigare skede. Efter att hört kundservice räkna och sedan skicka ett mail till "HQ" och påstående att det ska komma inom ett par veckor så betalades det faktiskt äntligen ut! Nu väntar jag bara på en bokning från i april...
 

Erik Ek

Medlem
Hej,

Är det någon som har aktuell status på de ärenden som skickats till Kronofogden? Ger de effekt eller är det bortkastad tid och pengar? Den senaste infon jag har är en artikel på DI från 18/8 där det anges att fogden har ärenden under behandling men att några också avskrivits då anmälaren valt att inte gå till domstol. Vilket tyder på att SAS bestridit kraven.

Har avbokning från april. Å ena sidan är det en principfråga att inte låna ut pengar till 0% ränta till högriskbolag å andra sidan ska jag inte behöva bruka tid/pengar på att få tillbaka pengarna.

Ni som fått pengar i dagarna, när avbokade ni?
 
Toppen