Senaste nytt

Malmö-Luleå med en Hertz Freerider

squeezen

Medlem
Vi är inte framme än! Kan hinta om att det blir mer freerider imorgon. Man ska ju ta sig hem också! ;)
måste ju bara älska dina upptåg!
Sjukt spännande resa, lik spännande som att förstå vad arbetsgivare sade bär du begärde semester?

”ja klart du ska kunna vara ledig ett par dagar, vad sa du hitta på för något skoj”?

”köra 140 mil dag 1 och lämne en hyrbil i luleå, sedan mest troligt något liknande hemåt igen på fredag”
 

FilipJ

Medlem
Om det är så att du lyckats få tag på en freerider från Göteborg till Malmö imorgon em tycker jag att jag och min fästmö ska få åka snålskjuts med er, för jag letar också freerider den sträckan! :rolleyes:
 

Skogi

Medlem
Då var det dags för hemresan!

Efter en heldag i Luleå tog vi nattåget till Stockholm och skrattade oss lyckliga över att inte behöva köra hela vägen tillbaka. Dessutom var det en ganska välbehövd vila. Men efter 13 timmar på ett tåg kryper det I hela kroppen efter freerider.

Så vi gjorde det, av i Stockholm och lyckades ragga åt oss en Volvo V60. Hör och häpna, den går inte till Halmstad, inte till Helsingborg, inte till Hässleholm, utan till självaste Malmö Jörgen Kockgatan! Alltså samma som utgångskontoret, kan inte ens föreställa mig deras ansiktsuttryck när vi kommer in och lämnar tillbaka nyckeln.

"Men, va fan.. .?"

Stockholm Hammarby-Malmö, piece of cake!!
 

Attachments

  • 20200904_073317.jpg
    20200904_073317.jpg
    70,9 KB · Visningar: 665

Dbodenfo

Medlem
Då var det dags för hemresan!

Efter en heldag i Luleå tog vi nattåget till Stockholm och skrattade oss lyckliga över att inte behöva köra hela vägen tillbaka. Dessutom var det en ganska välbehövd vila. Men efter 13 timmar på ett tåg kryper det I hela kroppen efter freerider.

Så vi gjorde det, av i Stockholm och lyckades ragga åt oss en Volvo V60. Hör och häpna, den går inte till Halmstad, inte till Helsingborg, inte till Hässleholm, utan till självaste Malmö Jörgen Kockgatan! Alltså samma som utgångskontoret, kan inte ens föreställa mig deras ansiktsuttryck när vi kommer in och lämnar tillbaka nyckeln.

"Men, va fan.. .?"

Stockholm Hammarby-Malmö, piece of cake!!

Trevligt, du saknar du bara en liten flygtur någonstans så har du hela "Planes, Trains, and Automobiles" (1987, Hughes). Hoppas det var en riktigt trevlig resa, och njut av volvo milen!
 

Skogi

Medlem
Slutet gott, allting gott.

Blickar utbytes (tänk skriet) och en nick senare så var det klart. 48 timmar tidigare hade vi gått in på samma station och begärt en bil till Luleå. Nu var vi tillbaka med ett leende och en massa sömntimmar att ta igen.

Siffror för nördar och likasinnade:
140x2 kr SCI försäkring
600 kr tankning Gävle - Luleå
600x2 kr Nattåg Luleå-Stockholm
Ca. 500 kr i matkostnader

Ca. 2580 kr totalt. Var det värt det? Nej. Kommer jag att göra det igen? Förmodligen.:cool:

En kul erfarenhet, och svårslagen anekdot till nästa AW.

Edit: Passar även på att bifoga en bild på vår första soluppgång i Norrland.:)
 

Attachments

  • IMG_9040.jpg
    IMG_9040.jpg
    96,9 KB · Visningar: 589
  • 20200903_055345(0).jpg
    20200903_055345(0).jpg
    37,7 KB · Visningar: 571
Last edited:

CoooC

Medlem
Slutet gott, allting gott.

Blickar utbytes (tänk skriet) och en nick senare så var det klart. 48 timmar tidigare hade vi gått in på samma station och begärt en bil till Luleå. Nu var vi tillbaka med ett leende och en massa sömntimmar att ta igen.

Siffror för nördar och likasinnade:
140x2 kr SCI försäkring
600 kr tankning Gävle - Luleå
600x2 kr Nattåg Luleå-Stockholm
Ca. 500 kr i matkostnader

Ca. 2580 kr totalt. Var det värt det? Nej. Kommer jag att göra det igen? Förmodligen.:cool:

En kul erfarenhet, och svårslagen anekdot till nästa AW.

Edit: Passar även på att bifoga en bild på vår första soluppgång i Norrland.:)

Fantastiskt kul att följa! Mer sånt! :)

Kostade nattåget bara 2 kr per person? Då förstår jag att du passade på att bjussa alla 600 tågresenärerna på biljetten. :p
 

Bankiren

Medlem
Jag som gillar att köra bil blev väldigt sugen på en sån här resa! Ungefär 2 gånger per år kör jag 125 mil upp till mina föräldrar, och det brukar ta 14 timmar ungefär. Min fru brukar alltid fråga om hon ska köra en stund, men under alla år har enbart jag kört sträckan. Det är ju så kul att köra bil - och det är så härligt att få bädda ner sig efter en riktig mastodontresa! :D
 

palmen

Moderator
Slutet gott, allting gott.

Blickar utbytes (tänk skriet) och en nick senare så var det klart. 48 timmar tidigare hade vi gått in på samma station och begärt en bil till Luleå. Nu var vi tillbaka med ett leende och en massa sömntimmar att ta igen.

Siffror för nördar och likasinnade:
140x2 kr SCI försäkring
600 kr tankning Gävle - Luleå
600x2 kr Nattåg Luleå-Stockholm
Ca. 500 kr i matkostnader

Ca. 2580 kr totalt. Var det värt det? Nej. Kommer jag att göra det igen? Förmodligen.:cool:

En kul erfarenhet, och svårslagen anekdot till nästa AW.

Edit: Passar även på att bifoga en bild på vår första soluppgång i Norrland.:)
Detta måste vara en bra deal för Hertz, de får bilen körd till rätt ställe och det enda de behöver göra är att betala en tank med bensin.
Den som utför jobbet får betala alla andra kostnader som uppstår. Man borde ju få betalt för att göra detta
 
Toppen