Senaste nytt

Malmö-Luleå med en Hertz Freerider

Skogi

Medlem
Då är det väl bara några timmar kvar nu då.
Hur funkar stolarna? Håller de måttet för så många timmar non stop? Och vad slickar den i sig per mil i bränsle?

I mitt tycke har det funkat mycket bra med bilens bekvämligheter. Trots att vi kört ett X-antal timmar sträck vardera så har det alltid varit bekvämt. Utan AC så har vi pressat den till 5L/100mil. :D

Dessutom är det en riktig skönhet att köra. Synd att det "bara" är en D3:a.

Så 15-20 min kvar nu? Imponerande med 30min marginal till inlämning. Unnade ni er några extra vilopauser?

De pauser vi unnade oss var i princip, McDonalds i Jönköping. Tennstopet i Stockholm, Max parkering i Örnsköldsvik i 20 min, och Gammelstad Kyrkby i Luleå.

Frågar ni mig så är det helt orimligt att sätta deadline 20 timmar på en sådan resa. Jag ringde dessutom kontoret igår kväll och lyckades fjäska åt mig en extra timme, men inte mer än så!:eek:

2 snabba
Det var dåligt med tid, provade du att få längre tid för att tex sova ett par timmar?
Står de för soppan eller bara första tanken?

Hertz står för första tanken, resterande får vi själva står för. Tycker ändå att de hade kunnat stå för hela när någon erbjuder sig att köra Malmö-Luleå på under 20 timmar!!!:mad::mad::mad::mad:

Skämt åsido, jag är inte bitter. Nu väntar hemresa och det blir spännande att se hur det skall ske! :)
 

Valley

Medlem
En gång i världen hade jag en kompis som fick betalt för att köra bilar kors och tvärs i Sverige åt någon av de stora hyrbilsfirmorna.
Många gånger innebar det också flyg till orten den hämtas på eller från orten den lämnats på :)
 
I mitt tycke har det funkat mycket bra med bilens bekvämligheter. Trots att vi kört ett X-antal timmar sträck vardera så har det alltid varit bekvämt. Utan AC så har vi pressat den till 5L/100mil. :D

Dessutom är det en riktig skönhet att köra. Synd att det "bara" är en D3:a.



De pauser vi unnade oss var i princip, McDonalds i Jönköping. Tennstopet i Stockholm, Max parkering i Örnsköldsvik i 20 min, och Gammelstad Kyrkby i Luleå.

Frågar ni mig så är det helt orimligt att sätta deadline 20 timmar på en sådan resa. Jag ringde dessutom kontoret igår kväll och lyckades fjäska åt mig en extra timme, men inte mer än så!:eek:



Hertz står för första tanken, resterande får vi själva står för. Tycker ändå att de hade kunnat stå för hela när någon erbjuder sig att köra Malmö-Luleå på under 20 timmar!!!:mad::mad::mad::mad:

Skämt åsido, jag är inte bitter. Nu väntar hemresa och det blir spännande att se hur det skall ske! :)
Oerhört märkligt av Hertz.
Säg att det skulle hända en olycka, orsakad av att föraren somnar bakom ratten.
Bortsett från allt annat som är dåligt med en olycka: hur bra vore det för Hertz när det kommer fram att föraren som hjälper dom att flytta deras bil helt gratis, har sagt "jag är fruktansvärt trött, skulle behöva stanna och sova ett par timmar", varpå denne har fått till svar att "Nej, det går inte!"?

Reglerna om att man ska köra raka vägen och inom en viss tid, finns ju för att det ska vara omöjligt att missbruka det hela.
Att stanna och sova utefter vägen på en så lång sträcka ser jag knappast som missbruk.

Samtidigt måste jag säga att jag med mina 15-20 freerider-körningar har fått ganska bra marginal.

Hur som helst så är det roligt att följa ert äventyr.
Tack för en annorlunda reserapport :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Fullständigt galen resa även med BC-mått, men det är ju därför man följt den så intensivt :)
Spänd på återresan...måste locka att ta flyget tillbaka nu!
 

tågnörd

Medlem
Jag är nyfiken på hur återresan blir :) Just nu finns det inget från Luleå.. Men tåget till Umeå så kan ni ta en "personbil" där som ska till Stockholm C.
 
Toppen