Senaste nytt

Ny kampanj: dubbla poäng med SAS Mastercard 25-27/9-2020

Kom i mailen nyss.

”3 DAGAR MED DUBBLA POÄNG

Du kan se fram emot dubbla poäng från 25 till 27 september 2020 på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium - och alla eventuella tillhörande PointEarner.1 Du får upp till 50 Extrapoäng per 100 kronor, normalt upp till 25.2

Registrera dig senast 18 september 2020”
 

bstark

Medlem
Man tackar, trodde inte det skulle bli i september i år.
Kommer faktiskt väldigt lägligt för min del.

Positivt denna gång är även att vi har 90 dagars GBIT med Curve.
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Håll koll i mailen!! :)

upload_2020-9-3_13-29-27.png
 

Fidde

Medlem
Ja, de vanliga frågorna kommer väl snart.

Borde ha en FAQ för dessa kampanjer ;)

Info om GBIT med Curve:
Dubbla poäng 3-5 juli med SAS Mastercard | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det står att man inte får poäng för kontantuttag, får jag ändå dubbla poäng för Revolut, x,y eller z?
Om man får poäng i vanliga fall har man i tidigare kampanjer fått dubbla poäng, oavsett transaktionstyp.

Hur mycket kan jag fylla på hos Curve, betala av hos CSN eller annat som begränsas som kontaktuttag?
10 000 SEK/24h
20 000 SEK/96h

Om jag får en återbetalning under datumen kampanjen är, får jag då dubbla minuspoäng?
Ja.

Vad kan man göra för att maximera spenderingen?
Förslag här: Dubbla poäng 3-5 juli med SAS Mastercard | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag har inte fått mailet, kan jag fortfarande gå med i kampanjen?
Testa att höra av dig till SEB, t.ex. genom "säkert meddelande" i appen och be snällt om att få vara med i kampanjen.

Jag är utomlands/ska handla i en annan tidszon, vilken period gäller?
Tidigare har det varit datumet som handlaren gör transaktionen i som varit avgörande. D.v.s. vänta tills lokala tiden är inom kampanjen.
 
Last edited:

Doctor-X

Medlem
Lägger till dessa två frågor som också brukar uppstå:
Normalt har jag SAS Mastercard som underliggande kort på Curve. Då borde jag rimligen kunna lägga till extrakortet (PointEarner) och föra över alla köp 90 dagar bakåt till det kortet under kampanjen? Eller är det något jag missar här?

Det kommer inte att fungera, du måste lägga ett annat kort än SAS Mastercard / Point Earner bakom Curve, eftersom du kommer få dubbelt med minus på Point Earner kortet under kampanj helgen.

Exempel:
Köp innan kampanjen med Curve med Point Earner som bakomliggande kort = 15p
Flytta köpet med Cruve från Point Earner till SAS Mastercard under kampanj-helgen:
- Minus (-) 15p x 2 på Point Earner
- Plus (+) 15p x 2 på SAS MC

Kan jag göra en inbetalning till mitt SAS Mastercard innan fakturan kommer?
Ja, gör en inbetalning till samma BankGrio-nummer med samma OCR (alltid samma OCR för fakturan).
 
Last edited:
Ja, de vanliga frågorna kommer väl snart.
Jag har inte fått mailet, kan jag fortfarande gå med i kampanjen?
Testa att höra av dig till SEB, t.ex. genom "säkert meddelande" i appen och be snällt om att få vara med i kampanjen.

Kan även komplettera med att kundtjänst på SEB inte alltid har koll på dessa kampanjer och hänvisar ibland till SAS.
Åkte på den byråkratsafarin i tidigare kampanj då jag inte fick mailet. SEB hänvisade till SAS som hänvisade tillbaka till SEB.
Tillslut var det kundtjänst på SEB som löste det.
 

Rickard_O

Medlem
Kunde inte bli bättre tajming, åker på en weekend utanför Sveriges gränser för första gången den helgen!
Luktar inte återhållsamhet på denna resa nu...
 
Toppen