Senaste nytt

Avis kör en ny 10.000 Eurobonuskampanj

BAM054

Medlem
Säkert en dum fråga, men vi kör ändå :) Efter att ha klickat på länken i första inlägget kommer jag hit och klickar sedan, för mig på silver alternativet och där fyller jag i station, torsdag-måndag, korrekt? Vore surt att missa de 10k poängen bara för att man råkar göra fel :) Hittar klass D i jönköping för 1057kr vilket det kan vara värt.
Visa bifogad bild 112875

Helt korrekt.

Därmed tycks inte listan som @Climber knåpat ihop stämma.
Uppdaterade priser och/eller fel i SQL:en?
 

Climber

Medlem
Helt korrekt.

Därmed tycks inte listan som @Climber knåpat ihop stämma.
Uppdaterade priser och/eller fel i SQL:en?

Nej, jag såg det. Det priset i Jönköping ser jag inte i mitt resultat.

Men om du hyr på torsdagen måste du väl lämna tillbaka den på måndagen för att det skall räknas som 4 dygn?

Värt att notera är att jag använt tiden 10:00 som upphämtnings- och återlämningstid. Kanske skiljer det mellan olika tider?

Vidare har jag utgått från att man bokar som statuslös EB-medlem. Skiljer priserna även här?
 

Berglund

Medlem
Värt att notera är att jag använt tiden 10:00 som upphämtnings- och återlämningstid.
Jag vet inte hur det är nu men vill minnas att Avis i alla fall tidigare har haft ett förmånligt weekendpris, som gällde för tre dagars hyra (jag vet, inte fyra). Man kan/kunde hyra vilka tre dygn som helst från torsdag kl 12.00 till måndag morgon kl 07.00 eller möjligtvis 08.00. En hyra påbörjad kl 10.00 en torsdag skulle inte falla inom den ramen.

Billigast fyrdagsrshyra borde du få om du kör weekendpriset för tre dygn (om det fortfarande finns kvar, har inte hyrt av Avis på över ett år) och lägger på ett extra dygn på slutet. Med det sagt, hämtning tidigast torsdag kl 12 eller prova till och med med hämtning fredag morgon eller fredag kl 12. Finns weekendpriset kvar, borde du trigga det då!
 
Last edited:

Renato

Medlem
Haha, håller med, vi kanske är lite OT nu. :)
Föreslår att du kollar med AMEX var gränsen går? Dela gärna när du fått svar så kanske vi alla kan spara några lappar på supercover framöver.

Hej detta är något jag kollat för 1 mån sen hamnade också i samma dilemma. Resa till hade 4 nätter bokad men gratis nätter. Då svarar AMX sa att minst en natt måste ske och betalas med kortet. Jag sa även om jag har en lägenhet där. Så sa hon det måste finnas en hotell natt med. Och även tumregeln att 75% måste vara betalat med AMX.
 

GMTmax

Medlem
Hej detta är något jag kollat för 1 mån sen hamnade också i samma dilemma. Resa till hade 4 nätter bokad men gratis nätter. Då svarar AMX sa att minst en natt måste ske och betalas med kortet. Jag sa även om jag har en lägenhet där. Så sa hon det måste finnas en hotell natt med. Och även tumregeln att 75% måste vara betalat med AMX.
Tack, samma svar som jag fick.
 

Climber

Medlem
Avis beräknar antal hyrdagar utifrån klockslagen.
Fyra dygn är alltså hyror mellan 72,5 och 96 timmar.

Som @Berglund skriver så brukar Avis ha bäst priser under weekends.
Enligt dem så tycks en weekend börja klockan 12 på torsdag.

Tack för infon!

Skall försöka göra en ny körning mot AVIS och se om jag hittar något intressant med dessa nya parametrar.
 
Toppen