Senaste nytt

Avis kör en ny 10.000 Eurobonuskampanj

GMTmax

Medlem
Du har säkert rätt i att de skulle "krångla" men vore det aktuellt skulle jag absolut inte lägga mig platt utan vidare. Vi pratar här om en resa inom Sverige med genomförd övernattning på annan plats än bostadsorten och då termen "förbokad" är minst sagt luddig skulle jag definitivt hävda att försäkringen gäller.
@Berglund fångar det viktiga i denna frågeställning. Det handlar i grunden om att definiera vad en resa innebär enligt försäkringen. En resa innebär 1) att åka utomlands 2) att flyga inrikes och/eller övernatta minst en förbokad natt hemifrån. Grundkravet är att du skall betala resan (oavsett vilket krav du uppfyller ovan) med ditt AMEX (helt eller enligt krav) för att försäkringen skall gälla. Kravet för resa är inte uppfyllt om du endast hyr en bil och kör till ditt lantställe.
 

Frisk78

Medlem
Du är välkommen att argumentera tripp till lantstället med försäkringsbolaget.

Normalt brukar man inte behöva ”förboka” en övernattning på sitt eget lantställe. Därmed uppfyller du inte kravet på ”minst en förhandsbokad övernattning”. Försäkringsbolaget har tidigare också nekat ”gratisövernattningar” och har hävdat att det endast är (med kreditkortet) betalda övernattningar som räknas, även om det inte står i villkoren att det måste vara just ”betald övernattning”.
Ja AXA Försäkring lär vända på varje ord innan dom betalar ut en enda krona.
 

Climber

Medlem
Nu verkar det ju inte gå att göra några fantastiska klipp inom ramen för denna kampanj men jag kände ändå att jag var tvungen att grundligt undersöka saken. Jag har byggt en liten snurra som går igenom samtliga möjliga 4-dagarshyror under kampanjperioden på alla ca 180 stationer i Sverige (och ett par i Danmark som Avis' api tycker ligger i Sverige).

Tyvärr inga sensationella upptäckter. Nedan är topp-25-listan på stationer med de lägsta hyrorna. Priserna togs fram i lördags kväll och kan därför ha ändrats sedan dess men jag har noterat att Norrköping ligger i topp på många sätt under hela kampanjen. Tänkte låta tjänsten gå ett par gånger till under kampanjen och se om det dyker upp något kul. Om någon skulle vilja rådatat för analys i Excel etc. så skicka ett PM.

upload_2020-8-31_20-58-29.png
 

Frisk78

Medlem
Nu verkar det ju inte gå att göra några fantastiska klipp inom ramen för denna kampanj men jag kände ändå att jag var tvungen att grundligt undersöka saken. Jag har byggt en liten snurra som går igenom samtliga möjliga 4-dagarshyror under kampanjperioden på alla ca 180 stationer i Sverige (och ett par i Danmark som Avis' api tycker ligger i Sverige).

Tyvärr inga sensationella upptäckter. Nedan är topp-25-listan på stationer med de lägsta hyrorna. Priserna togs fram i lördags kväll och kan därför ha ändrats sedan dess men jag har noterat att Norrköping ligger i topp på många sätt under hela kampanjen. Tänkte låta tjänsten gå ett par gånger till under kampanjen och se om det dyker upp något kul. Om någon skulle vilja rådatat för analys i Excel etc. så skicka ett PM.

Vilket arbete du lagt ned! Bra jobbat!
 

Climber

Medlem
Ser dock att listan verkar ha hunnit bli inaktuell sedan i lördags. Drog igång en ny körning precis och hoppas på att få ut bättre resultat. Återkommer:)

Dels hade priserna ändrats, dels hade jag i vanlig ordning inte riktigt tänkt hela vägen i sql-frågan bakom analysen. Nedan är en uppdaterad och bättre lista, dock bara dom 10 bästa priserna denna gång. Den verkar stämma när jag gjort några stickprov mot hemsidan.

upload_2020-8-31_22-41-56.png
 
Säkert en dum fråga, men vi kör ändå :) Efter att ha klickat på länken i första inlägget kommer jag hit och klickar sedan, för mig på silver alternativet och där fyller jag i station, torsdag-måndag, korrekt? Vore surt att missa de 10k poängen bara för att man råkar göra fel :) Hittar klass D i jönköping för 1057kr vilket det kan vara värt.
upload_2020-9-1_9-23-58.png
 
Toppen