Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Maja

Medlem
20/8 fick jag äntligen serviceavgiften återbetald, refund notice 19/8.
20/3 avbokades resan och jag fick en första refund notice den 30/5, men endast skatterna återbetaldes sedan den 31/5. Har sedan dess utväxlade ett flertal telefonsamtal om den saknade återbetalningen på serivceavgiften där de i början via telefon envist hävdade att den ej skulle återbetalas. Så även via mail några vändor. Sedan i juni har jag med jämna mellanrum mailat med diamantsupporten och fått till svar att den ligger i kö, men att de inte vet något.

23/8 fick jag återbetalning för en Plusbiljett som avbokades den 9/6 så den gick betydligt snabbare än awardbokningen med Star Alliance.

Avbokade idag en Awardresa med SQ och ANA. Blir spännande att se när dessa pengar återbetalas.
 

Elena S

Medlem
Fick en aprilresa tillbakabetald idag. Out of order med hänsyn till mina avbokningar. Inget email, ingen notifiering, inget flott brev med posten - bara money in the bank. Här gäller det att hålla koll på administrationen själv!
Tack för tipset! Kollade mitt konto efter att ha sett ditt inlägg - pengarna för resan inställd den 29:e april kommit in den 26:e augusti :)
 

Robert_E

Medlem
Nu kom min första återbetalning av 4!

Bonusresa till New York som skulle gått i maj, avbokades den 4/5.
De verkar fortfarande inte ta dem i ordning, den första avbokningen skedde den 1/3...

Edit: rättade datumet
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

ante888

Medlem
Nu har jag fått en resa återbetald, en SAS VIP Plus, avbokad den 16/3, avresa skulle ske 19/3, syns på mitt MC 16/7 (men daterad till 9/7, samma dag som jag fick "refund notice" via mail).

Nu har jag fått en till återbetalning, 23/8 återbetalades en inställd Go Light som avbokades 29 maj. Ingen refund notice på mailen. Jag har två resor kvar att få tillbaka pengar för, båda avbokade i april.
 

Turisten

Medlem
Bokade i mars en business ARN-LAX med avgång 13 maj och min kompis bokade stolen framför. Han fick sin återbetalning 27/8 men jag kan inte se att jag fått några pengar på mitt SEB SAS Mastercard idag den 29/8 .Min kompis betalde med ett SHB kort.Jag bokade min resa en dag efter han. Vad går de efter?
 

Kris

Medlem
Vad går de efter?
Svaret på den frågan kommer generera minst en sådan här:
upload_2020-8-29_7-23-55.png
 

MrRob

Medlem
Väntar på återbetalning sen i april vilket är skrämmande dåligt. Inte helt orelaterad sidenote: vi bokade av en USA-resa med Air France tidigare i veckan - hade pengarna på kortet två dagar senare. Föredömligt!
 
Toppen