Senaste nytt

Avis kör en ny 10.000 Eurobonuskampanj

Renato

Medlem
Någon som kan hjälpa mig jag hittar inte på appen eller hemsidan, vart mitt EBB nr är reggad. Vill dubbel kolla innan jag bokar.

Någon som vet?
 

Thefish

Medlem
Kontor: Avis Malmö C
Bokat via: one.avisworld.com
Bokade: D klass
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo XC60 (800 mil på mätaren)
Status: EBS

Nu hoppas vi bara att de extra 10.000 poängen också trillar in som de ska.
 

Flytoheaven

Medlem
Någon annan som stött på detta problem? Har pratat med stationen och dom har bilar under valda datum.
 

Attachments

  • avis.jpg
    avis.jpg
    125,3 KB · Visningar: 327

Delayed

Medlem
alternativt minst en förbokad och genomförd övernattning. Försäkringen gäller alltså inte heller om du hyr en bil och kör till lantstället en långhelg.

Varför skulle den inte gälla en helg på lanstället?

eller en resa inom det land där försäkrad är bosatt och som måste innefatta en flygning eller minst en förbokad övernattning på annan plats än där den försäkrade bor.
Normalt anses man inte bo på sitt lantställe och tar man en helg där borde väl försäkringen gälla, eller?
 

MrRob

Medlem
Tråkigt att kampanjen bara gäller i norden. Någon som känner till någon bra kampanj för hyrbil i Spanien med Avis, Sixt eller Hertz?
 

Berglund

Medlem
Varför skulle den inte gälla en helg på lanstället?
Du är välkommen att argumentera tripp till lantstället med försäkringsbolaget.

Normalt brukar man inte behöva ”förboka” en övernattning på sitt eget lantställe. Därmed uppfyller du inte kravet på ”minst en förhandsbokad övernattning”. Försäkringsbolaget har tidigare också nekat ”gratisövernattningar” och har hävdat att det endast är (med kreditkortet) betalda övernattningar som räknas, även om det inte står i villkoren att det måste vara just ”betald övernattning”.
 

Delayed

Medlem
Normalt brukar man inte behöva ”förboka” en övernattning på sitt eget lantställe. Därmed uppfyller du inte kravet på ”minst en förhandsbokad övernattning”.
Du har säkert rätt i att de skulle "krångla" men vore det aktuellt skulle jag absolut inte lägga mig platt utan vidare. Vi pratar här om en resa inom Sverige med genomförd övernattning på annan plats än bostadsorten och då termen "förbokad" är minst sagt luddig skulle jag definitivt hävda att försäkringen gäller.
 

Bankiren

Medlem
Du har säkert rätt i att de skulle "krångla" men vore det aktuellt skulle jag absolut inte lägga mig platt utan vidare. Vi pratar här om en resa inom Sverige med genomförd övernattning på annan plats än bostadsorten och då termen "förbokad" är minst sagt luddig skulle jag definitivt hävda att försäkringen gäller.

”Förbokad” är absolut en luddig term. När vi åker till mina föräldrar i Norrland, är den övernattningen då ”förbokad”. Jag har i alla fall inte räknat med försäkringen, även om man kanske skulle kunna argumentera för det.
 

Delayed

Medlem
När vi åker till mina föräldrar i Norrland, är den övernattningen då ”förbokad”.
Är det ett överraskningsbesök eller vet de i förväg att ni ska komma? :) I det senare fallet har ni innan resans påbörjas avtalat med någon om (minst) en övernattning på annan plats än er hemort och därefter genomfört övernattningen. Absolut en förbokad övernattning skulle jag påstå.
 
Toppen