Senaste nytt

Champagnetråden

squeezen

Medlem
615C55EA-4A47-4099-8212-51771C8B58A6.jpeg


Testade denna, vet inte vad jag ska säga rintigt men föll mig inte i smaken. För syrlig/frisk nästan så det krullar sig på Tungan. Jaja försenat firande att man united lyckades knipa en champions league plats så i situationen gick det ner ändå...
 

rosenstam

Medlem
e5b70738874de6c599cac39a403ea65f.jpg

Är i norra Värmland och firar Mrs.Rosenstams födelsedag med en flaska bubbel som vi hade stora förhoppningar om. Gissa att dom infriades. Wow! Vilket bra vin, hur skall den inte bli om fem, tio år....
Verkligen värt sina 699,00kr. Har två nyinköpta flaskor som skall glömmas bort i 10 år om jag nu kan hålla mig
 
En special club Grongnet 2008 har druckits idag. Köpte några flaskor 2014-2015. Första flaskan dracks för några år sedan och var då väldigt spetsig och spretig tyckte jag. Idag var det helt annorlunda, betydligt behagligare och rund.
Citerar mig själv. Rödvin har ju ingen egen tråd så jag använder denna för även rött vin. Öppnade en Seghesio old vine 2012 efter champagnen. Ett bra val den här varma sensommarkvällen. Väl utvecklad och till och med på gränsen till att ha legat för länge (jag har ingen fancy pancy vinkyl utan ser till att jag har mörkt och jämn dygnstemperatur, så känns som vinerna mognar snabbare).
 
e5b70738874de6c599cac39a403ea65f.jpg

Är i norra Värmland och firar Mrs.Rosenstams födelsedag med en flaska bubbel som vi hade stora förhoppningar om. Gissa att dom infriades. Wow! Vilket bra vin, hur skall den inte bli om fem, tio år....
Verkligen värt sina 699,00kr. Har två nyinköpta flaskor som skall glömmas bort i 10 år om jag nu kan hålla mig
Hur smakade den? :)
 

Bamse35

Medlem
Jag har sett att denna tråd är en av de mest aktiva på forumet och säkert full av Champagneproffs.
Jag har en flaska utav Laurent-Perrier Grand Siecle, samma sort som LH ibland serverade i sin F-kabin.

Är detta en flaska värd att spara på sett till en eventuell värdeökning? Det kanske är en dum fråga, men jag kan inte mycket om Champagne annat än att jag tycker om att dricka det ibland. Jag har hört att viss alkoholhaltig dryck blir bättre med åren och vice versa.

GS.jpg
 
Toppen