Senaste nytt

Var är dompan billigast?

Tja, att faktiskt flyga på ekonomibiljett funkar väl också? Det tar ju inte så lång tid att för nöjes skull åka till Oslo, bli avvisad vid gränsen för att man är pestsmittad svensk, och så redan vara inbokad på nästa flyg tillbaka. :rolleyes: Frågan är väl mest om SAS p.g.a. "vi vill begränsa mängden handbagage" krånglar om man har alltför många påsar att släpa på?

Men, som sagt, det som tar mig till ARN på torsdag är att flyga till MMX. Numera får man ju titta på taxfree-butiken även när man flyger inrikesflyg.
Lite underförstått i mitt meddelande, köp en flex till OSL, handla taxfree, boka av. Med risk för Käbbel, dock har jag prövat och även dutyfree personal har nämnt detta går att göra så :D Det var så jag fick tag på Lenny Kravitz designen
 
Dagens hemlis! :D

Blev en låda (6 flaskor) Dom Perignon 2008 idag på Viking Lines båt Rosella. Pris 1099SEK per flaska!

117249612_3103933133057027_1650315605604419000_n.jpg
 

Tomas E

Medlem
138785B9-5F70-44F5-B516-F74E91D2C052.jpeg
Jag skall inte gå i jord på vad som gäller denna vecka. Förra veckan var det dock 3 för 2 på allt vin och champagne men inte på sprit. Det var skyltat som ett speciellt champagne-erbjudande. De hade också en massa andra champagner till kraftigt reducerade priser, upp till 50% (utgående varor?).
Helt rätt, i torsdags stod det flera 3 for 2-skyltar i och runt champagnehyllan på ARN! Urvalet bestod dock mest av "standardchampagner", ingen vanlig Dom P alltså, och den enda prestigechampagne jag såg i butiken vid säkerhetskontrollen var dock Dom Pérignon Rosé 2006 (2999 kr). Mest intressant i mina ögon var nog Veuve Clicquot Vintage 2012. Butiken vid pir D (gate 11-24) hade ingen prestigeskumpa alls, pir E var stängd.

Däremot kan jag nämna att taxfreebutiken på Sturup (också Dufry, så kanske kan man få mängdrabatt där också) hade Comtes de Champagne 2005 (en riktig hyllvärmare, eftersom 2006:an lanserades redan 2015) och La Grande Dame 2008(?). Kan inte vara mycket omsättning där? Men jag förutsatte att jag som inrikes ankommande skulle ha svårt att få köpa. :(
 

Tomas E

Medlem
Idag fanns Dom P 2008 (och rosévarianten, missade årgång) på hyllan på ARN T5, butiken vid säkerhetskontrollen. Dock bara en kartong vardera med en liten lapp ”contact Staff”. 3 for 2-skyltarna är kvar.
 

M@GNÜS

Medlem
Idag fanns Dom P 2008 (och rosévarianten, missade årgång) på hyllan på ARN T5

Är det rosévarianten som finns på hemsidan är det årgång 2005 och den kostar 2995:- (dvs ca 2000:-/st om man köper 3).

Finns i Madrid för 270€/st, dvs 180€/st om man köper 3. Är man RED platinum kommer man ner i 243€/st, dvs 162€/st om man köper 3.

Har märkt att priserna är bättre om man förbeställer på många drycker via hemsidan/appen. En del champagne är på 50% (Taittinger, Piper-Heidsieck rose)
Lite OT här men fick en Glenfiddich 25 år på 50% (175€). Många gin, vodka, rom etc är också på 50%.
 
Toppen