Senaste nytt

Hilton - 2nd guest stays free

Mikeswe

Medlem
1. Vill bara varna lite för att kundtjänst i Hilton-chatten vid tillfällen ger olika glädjebesked som i efterhand ibland visar sig inte stämma. Jag blev tex i chatten lovad vissa villkor för fast track till Diamond som senare inte visade sig stämma (de pudlade dock efter obarmhärtig e-post-artilleri till diverse olika instanser)
SPARA ALLTID alla konversationer om det skulle bli strul längre fram!

2. För övrigt; varför regleras inte kostnad/ i pengar/poäng automatiskt i appen för HHD om det nu är så att second guest stays free? :O jag måste se över mina bokningar; fyller alltid i sanningsenligt hur många som ska bo....

1.) Håller helt med !.. det kan bli olika besked, screenshots är bra ;).. hade ett ärende med Hilton för något halvår sedan då Hilton Bogota Corferias uppgraderade mig (då HHG) till exec. floor men vägrade mig frukost och lounge access (de ville ha ganska mkt extra, typ 35USD för frukost, 50 USD för loungeaccess). Eftersom det stod i T&C att uppgradering till Exec floor gav lounge access som HHG + frukost, så pratade jag med tre olika agenter, varav den sista gav med sig då det blev cut/paste ifrån T&C. Chatten kan dock rekommenderas. Det hela slutade med att hotel mgr ringde upp och beklagade sig, och för några dagar sedan trillade 10,000 poäng in som plåster på såret ..

2.) Helt klart konstigt. Man tycker ju det skall finnas någon automatik..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jönsson

Medlem
2. För övrigt; varför regleras inte kostnad/ i pengar/poäng automatiskt i appen för HHD om det nu är så att second guest stays free? :O jag måste se över mina bokningar; fyller alltid i sanningsenligt hur många som ska bo....
Du ska inte boka för två personer om du vill ha en gäst i ditt rum. Gästningen regleras av hotellet och inte vid bokningen. Du kan däremot lägga till ett namn i ”additional guest”, i samband med bokningen, ifall du vill att gästen ska kunna checka in utan att du är närvarande.
 
Hoppas verkligen det.. Blir dock (poolbars)-rapport om några dagar på om det funkade eller om hotellet börjar gnabba om T&C ;).. hade definitivt tolkat att det inte varit inkluderat enligt det ni skickade ovan..

Risken är att det bästa utfallet här blir någon slags poängkompensation, men håller tummarna! :) Låt det inte störa semesterupplevelsen om det inte går vägen bara,
Har spaning på detta hotell för en stay framöver så ser med spänning fram emot din rapport :p
 

pljung

Medlem
Hoppas verkligen det.. Blir dock (poolbars)-rapport om några dagar på om det funkade eller om hotellet börjar gnabba om T&C ;).. hade definitivt tolkat att det inte varit inkluderat enligt det ni skickade ovan..
Hej,
Hur blev utfallet, all-inclusive för 2 utan extra kostnader?
 

Mikeswe

Medlem
Ursäkter ursäkter... Åk nu och töm baren på i Playa del Carmen :D

.. håller med @Tonton .. det finns ju egentligen inga ursäkter .. och det är dessutom något man är riktigt bra på .. Dock har man ju numera bytt sin positioneringsbostad nära MDE mot LBC, så inte längre så nära till CUN .. krävs således lite mer planering för bartömning ..
 

pljung

Medlem
Mailade Hilton Playa del Carmen och fick detta svar:
Good morning Mr xx,

Thank you for your message and loyalty as a Hilton Honors member.

Certainly, you can usually bring a second guest to all European-plan Hilton hotels in which meals are not included in the rate; however, Hilton Playa del Carmen is an All-Inclusive resort. This means you will have breakfast, lunch, dinner, room service, and drinks included. The nightly rates are based on the number of people staying in order to cover the consumption of every guest.

So the room rate changes based on the number of guests staying, a one-person reservation will have a price difference if two people check-in.

Så helt enligt Hiltons T&C.
Bokat maj 2021 så får hoppas på en trevlig vistelse :)
 

Doctor-X

Medlem
Lånar tråden lite.
Om man bokar en person (pga billigare pris) kan då den extra gästen (2nd guest stays free) utnyttja mina HHD förmåner så som lounge/frukost? Aldrig testat 2nd guest stays free men nu är det stor prisskillnad på ettt par kommande bokningar och Mrs Doctor-X ska med.
 
Toppen