Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Homer

Medlem
Visa bifogad bild 112182

En sån här "tonic" råkade jag köpa med mig hem bland allt övrigt jag handlade.
Väl kyld och tillsammans med en stor isbit skulle de och ginen får underhålla mig i väntan på glöden på grillen.

Tog en snabb klunk i min ensamhet.
Oj. Den var annorlunda. Väldigt annorlunda men ändå helt okej.. Tror jag. Tog en till klunk för att dubbelkolla.
Fortfarande väldigt annorlunda men känner att den nog inte var särskilt god faktiskt. Konstigt. Smakade mest ingefära och gin. Tar en lång klunk och känner efter ordentligt vad allt smakar.
Oj, den var ju rent av inte alls god. Inte i närheten av god faktiskt.

Vill ni testa något annorlunda och oaptitligt är ovan en riktigt bra kombination!

Byt ut gin mot vodka
Vodka+limejuice+ginger beer = Moscow Mule
(sen måste du naturligtvis ha en kopparmugg också)
 

Homer

Medlem
Calvadosgurun Christian Drouin har tagit fram den här

Le Gin Carmina de Christian Drouin (399kr bolaget, de säljer även Le Gin de Christian Drouin för 449kr)

De skräder inte orden i presentationen:
After launching Le Gin de Christian Drouin in 2015, the only Gin elaborated using over 30 varieties of cider apples and 7 aromatic spices, carefully selected for their perfect match with apple and juniper aromas, Guillaume Drouin signs a new blend devoted to red berries.

The same principles have presided the making of Carmina as they did for the original version of Le Gin : each aromatic ingredient is macerated and then separately distilled so as to optimize the extraction of aromas. The distillates are then assembled before bottling.

Carmina has a summer-like bouquet. It mixes fruit and flowers, using not only juniper and Normandy cider apple varieties but also raspberries, blackcurrants, elder flowers, vanilla, lemon and orange.



Min åsikt efter idogt sniffande och smuttande - varken smak eller doft var påtaglig, en liten antydan
till frukt/bär men inte mer. Besvikelse.



Le Gin.jpg
 
Last edited:

Juniperus

Ny medlem
Hej!

Denna gin var även en besvikelse för mig. Provade den med två typer av tonic (pink peper och feever tree standard toppad med apelsinskal och äpple. Tycker att den har en trevlig äppel ton men får det inte riktigt att fungera..

Hoppas det inte var pengar i sjön

Funkar kanske som dry martini?

QUOTE="Homer, post: 895291, member: 1725"]Calvadosgurun Christian Drouin har tagit fram den här

Le Gin Carmina de Christian Drouin (399kr bolaget, de säljer även Le Gin de Christian Drouin för 449kr)

De skräder inte orden i presentationen:
After launching Le Gin de Christian Drouin in 2015, the only Gin elaborated using over 30 varieties of cider apples and 7 aromatic spices, carefully selected for their perfect match with apple and juniper aromas, Guillaume Drouin signs a new blend devoted to red berries.

The same principles have presided the making of Carmina as they did for the original version of Le Gin : each aromatic ingredient is macerated and then separately distilled so as to optimize the extraction of aromas. The distillates are then assembled before bottling.

Carmina has a summer-like bouquet. It mixes fruit and flowers, using not only juniper and Normandy cider apple varieties but also raspberries, blackcurrants, elder flowers, vanilla, lemon and orange.



Min åsikt efter idogt sniffande och smuttande - varken smak eller doft var påtaglig, en liten antydan
till frukt/bär men inte mer. Besvikelse.



Visa bifogad bild 112186 [/QUOTE]
 
Toppen