Senaste nytt

Diskussion om Norwegians aktiekurs

Tonton

Medlem
1,59 nu.
30.008st stackare på avanza tappar snart allt det lilla värde som är kvar...

Samtidigt på diverse aktieforum på facebook. Flest raketer vinner!
Skärmavbild 2020-08-07 kl. 22.08.19.png


Skärmavbild 2020-08-07 kl. 22.10.35.png
 

squeezen

Medlem
Samtidigt på diverse aktieforum på facebook. Flest raketer vinner!
Visa bifogad bild 112332

Visa bifogad bild 112333
Raketforskarna har nog inte koll på viktiga datum. Den desperata haussen kan jag förstå om man (som de flesta på sådana forum) pratar i egen mun.

idag var ju dock ett antal (läs mängder) av aktier som tidigare varit i lock-up släppta och såklart vill många fordringsägare som fått näst intill värdelösa aktier sälja pronto för att få loss några faktiska pengar. Således stora säljflöden och i skrivande stund ner ytterligare -12,58%
 

Carl

Medlem
Som skattebetalare så tycker jag beslutet är helt rätt. Utsikterna för bolaget är allt annat än ljusa samt att bolaget har försatt en del av sin svenska verksamhet i konkurs och det är ju i princip självmål.
 

mha321

Medlem
Nej från svenska staten, om lånegaranti, idag. Hänvisning till att bolagets skuld vid 2019 år slut var för stor (8 miljarder) och att man därmed inte hade en hållbar affär att återgå till.

Norwegian påpekar att SAS fick stöd, men jag vet inte hur deras affär såg ut 2019.

Bittert på Norwegian efter Sveriges nej - Dagens PS

Norwegian gick väl runt 1.6 miljarder nok back 2019 (viket var avsevärt mindre roligt än tidigare). Och hade ju rejält med skulder som skulle förfalla.

Norwegian hade väl dessutom 80 miljarder i skuld, inte 8.

SAS gjorde under 2019 (brutet år slut i oktober) vinst 600msek, trots strejken. Och hade ca 28 miljarder sek i skulder

Sedan har väl Norwegian också antingen varslat eller sagt upp hela kabinen i Sverige väl? Det torde ju också minska intresset....
 
Toppen