Senaste nytt

Curve betalkort

intuition

Medlem
Man tackar, men förtjänar inte det! Jag hittade bara något som såg ut som SJs exempel-bild på kortet och applicerade något sorts "healing"-verktyg (Repair-tool i Pixelmator) för att bli av med exempel-texten "Sven Svensson 1234 5678 9012 3456".
 

Gargamel

Medlem
Let's try this again.
A lot of you have been asking what the hell is going on with refunds?


We can explain.


After moving away from Wirecard, we had to rebuild refunds from scratch. Given our instinct to innovate, we spotted an opportunity to do something brand new, and better than before. By directing refunds to your Curve Cash card, we could enable you to spend your refund straight away, skipping the bank’s 1-5 day processing time.


We thought this would be a big win, but it wasn’t for everyone. Your feedback told us that you just wanted your refund to go back into your payment card. So that’s what we’ve done.


From now on, refunds will go back into your payment card, where they’ll take 1-5 days to process, depending on your bank.


If you have a refund sitting in your Curve Cash card right now, you can spend it right away but can’t move it to another card just yet. We’re working on making this possible, and will update you as soon as it is.


We’re always going to try new things. We’re always going to push for better than what already exists. But this time, we did that too fast.

Lesson learned.


If you still have questions or you’re curious to find out more, you can read more on our latest blog.
 
Let's try this again.
A lot of you have been asking what the hell is going on with refunds?


We can explain.


After moving away from Wirecard, we had to rebuild refunds from scratch. Given our instinct to innovate, we spotted an opportunity to do something brand new, and better than before. By directing refunds to your Curve Cash card, we could enable you to spend your refund straight away, skipping the bank’s 1-5 day processing time.


We thought this would be a big win, but it wasn’t for everyone. Your feedback told us that you just wanted your refund to go back into your payment card. So that’s what we’ve done.


From now on, refunds will go back into your payment card, where they’ll take 1-5 days to process, depending on your bank.


If you have a refund sitting in your Curve Cash card right now, you can spend it right away but can’t move it to another card just yet. We’re working on making this possible, and will update you as soon as it is.


We’re always going to try new things. We’re always going to push for better than what already exists. But this time, we did that too fast.

Lesson learned.


If you still have questions or you’re curious to find out more, you can read more on our latest blog.
Snygg vändning!
 
  • Gilla
Reactions: hco

intuition

Medlem
Det är ju trevligt att de backar.

Men man undrar varför de inte "gjorde rätt" från början. Jag menar, det låter som att det var en enkel sak att återgå till det gamla sättet. Varför då inte från första början aktivera det gamla sättet, och sedan erbjuda det nya sättet via en inställning?
 

Tonton

Medlem
Det är ju trevligt att de backar.

Men man undrar varför de inte "gjorde rätt" från början. Jag menar, det låter som att det var en enkel sak att återgå till det gamla sättet. Varför då inte från första början aktivera det gamla sättet, och sedan erbjuda det nya sättet via en inställning?

Utan att ha varit för insatt i detta...

Gissningsvis så fanns det också monetära incitament till att testa den nya metoden direkt.

Om jag har förstått rätt:
Du handlar med ditt Curve (låt säga SAS MC som underliggande) för X kr. Därefter så vill du göra en refund.

  • Med gamla sättet (som det fungerar nu igen): En återbetalning skapas på ditt underliggande kort och Curve förlorar säkerligen vissa korttransaktionsintäkter etc
  • Med nya sättet (som är skrotat nu): Pengarna förs in direkt på ditt "Curve cash" utan att en återbetalning skapas på ditt underliggande kort. Påföljden för detta? 1. Curve får behålla transaktionsintäkterna. 2. Du som kund har pengar hos Curve, vilket uppmuntrar dig till att använda ditt Curve mer.
Om vi förutsätter att jag har förstått det rätt - så har jag absolut en förståelse för att de ville trycka ut det nya sättet direkt. Vissa saker lyckas, vissa lyckas sämre. Snyggt av Curve att inse att det inte var någon succé, och därefter ta ett steg tillbaka igen.
 

intuition

Medlem
Jag tror också så.
Och det kan ju till viss mån förstås, men det är störigt när det kläs i stora ord som att de alltid vill testa nytt och kämpa för förbättringar.
 
  • Gilla
Reactions: ekf
Toppen