Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

samet

Medlem
Hur har det fungerat med thai och Eurobonus på senaste tiden? Ser på United att det finns två tillgängliga på en sträcka jag är intresserad av (där jag vill klämma in fyra). Sedan hoppas jag att Thai släppt upp längre än 89 dagar, för det syns då business på United efter 89 dagar. Om jag minns rätt så brukade de för några år sedan nästan direkt släppa nya award-platser i business om man bokade de två som fanns tillgängliga.

Försökte igår. De kunde inte boka något bortom 89 dagar. De hade ingen info om när denna begränsning släpper.
 

JohanGE

Medlem
Någon som vet hur man på bästa sätt hittar Awards till Havana, Kuba? Nu när SAS egna sökmotor ligger nere försökte jag förgäves att leta på Uniteds dito, men det verkar inte ens gå att söka till just Havana. Någon med tips eller rent av erfarenhet av att boka till det resmålet?
 

fcx

Medlem
Någon som vet hur man på bästa sätt hittar Awards till Havana, Kuba? Nu när SAS egna sökmotor ligger nere försökte jag förgäves att leta på Uniteds dito, men det verkar inte ens gå att söka till just Havana. Någon med tips eller rent av erfarenhet av att boka till det resmålet?

Ett alternativt tips är att boka award till USA och sedan köpa en revenue vidare till Kuba. Detta eftersom Kuba ligger i en dyrare zon än USA, så då går awardpriset upp med 35000 poäng per person om man bokar det som sammanhållen award.
 

Canadien

Medlem
Någon som vet hur man på bästa sätt hittar Awards till Havana, Kuba? Nu när SAS egna sökmotor ligger nere försökte jag förgäves att leta på Uniteds dito, men det verkar inte ens gå att söka till just Havana. Någon med tips eller rent av erfarenhet av att boka till det resmålet?
Ring Tallinn, var bara nån minuts telefonkö häromdagen. Har tidigare funnits direktflyg med Turkish från Istanbul, och Air Canada har kört från flera ställen men just nu lär väl de linjerna vara stängda.
 

mha321

Medlem
Någon som vet hur man på bästa sätt hittar Awards till Havana, Kuba? Nu när SAS egna sökmotor ligger nere försökte jag förgäves att leta på Uniteds dito, men det verkar inte ens gå att söka till just Havana. Någon med tips eller rent av erfarenhet av att boka till det resmålet?

Ring Tallinn, var bara nån minuts telefonkö häromdagen. Har tidigare funnits direktflyg med Turkish från Istanbul, och Air Canada har kört från flera ställen men just nu lär väl de linjerna vara stängda.

Jag har en liggande bokning med Turkish i Nov som inte är inställd än iaf. Avgång 02:00 från Istanbul är alltid spännande -- men det gör att connection från Sverige kommer in dagen innan vilket kan ställa till det för sökmotorer.

Hade även alternativ med Air Canada när jag bokade den, men då var det "bara" Air Canada Rouge på YYZ-HAV. Fanns även Copa via Panama (Lufthansa till Panama har jag för mig det var), men då är det 737 som gäller sista biten.
 

johan_fbg

Medlem

Det svaret gällde bara om flygbolaget avbokade resan. Om jag valde att själv avboka behövde tydligen avresan ske senast 17:e augusti. What will happen to my Amex 2-4-1 voucher if I rebook a SAS or Star Alliance bonus trip that is not canceled by the airline? | SAS

Så jag verkar inte ha något annat val än att vänta.
 

MrRob

Medlem
Av ren nyfiken testade jag söka en award från AGH-ARN-CPH-PEK. Verkar omöjligt på hemsidan även om varje separat segment har lediga platser (Plus från GOT/AGH-ARN, Plus ARN-CPH och Business CPH-PEK). Däremot verkar det gå utmärkt att boka GOT-ARN-CPH-PEK -- men bara i Plus hela vägen.

Är det en bugg i funktionen på hemsidan eller finns det någon EB/SAS-policy som sätter käppar i hjulen för att kunna boka en resa som börjar i Plus ned till CPH och därefter går i Business till PEK från antingen AGH eller GOT?
 

Attachments

  • SAS route.jpg
    SAS route.jpg
    49,6 KB · Visningar: 374

ekf

Medlem
Är det en bugg i funktionen på hemsidan eller finns det någon EuroBonus/SAS-policy som sätter käppar i hjulen för att kunna boka en resa som börjar i Plus ned till CPH och därefter går i Business till PEK från antingen AGH eller GOT?
Jag har tidigare, och så sent som i maj, bokat resor från GOT ut i världen som börjat med SAS Plus till CPH och sedan fortsatt i SAS Business. Så det låter som en ny bugg i så fall, eller rena tillfälligheter.
 

Berglund

Medlem
Att det finns platser på varje individuellt flyg behöver inte nödvändigtvis också innebära att det finns genomgående biljetter hela vägen tillgängliga.
 
Toppen