Tonton
Medlem
De där exemplen verkar främst handla om KDK-relaterade kontroller.
Jag antar att KDK är svenska benämningen för KYC? Eller är det någonting annat?
De där exemplen verkar främst handla om KDK-relaterade kontroller.
Jag antar att KDK är svenska benämningen för KYC? Eller är det någonting annat?
Känn Din KundJag antar att KDK är svenska benämningen för KYC? Eller är det någonting annat?
Jag hade aldrig vågat använda det för att flytta pengar, kryllar om historier med folk som fått sina konton låsta, och när det väl är låst så är det mer eller mindre omöjligt att komma i kontakt med Revolut.
ACCOUNT LOCKED: Need urgent advice or ideas : Revolut
Revolut told me they unlocked my account on the 22nd July after falsely flagging my account on the 25th June; but still my account remains locked... Falsely flagged account & locked money for 5 weeks now. Still no help from customer support after 1 more week of waiting for a live agent. : Revolut
What to do when Revolut froze your account and almost 2 months did pass. : Revolut
Account locked : Revolut
Revolut locked account & twitter : Revolut
Account Locked : Revolut
Does Revolut have the right not to tell customers the reasons why they locked/suspend their accounts? : Revolut
[Personal Experience] My (bad) Revolut Experience and few surprises... : Revolut
Revolut - locked account for 1 month, no reply in the app, said they would help on twitter then just silently blocked me instead!!! : Revolut
Det där är ingenting nytt.
Jag tycker i grund och botten att det är bra att de är strikta på KYC och konstiga användarmönster. Det jag däremot tycker är under all kritik är just kundtjänsten, när kontot är låst. Det kan vara väldigt sega att svara.
I 9/10 fall jag personligen känner till, med kompisar och andra bekanta, så har det alltid löst sig utan några problem efter en stunds väntan (läst cirka 10 arbetsdagar). Fastän det har löst sig så är under all kritik. Det bör kunna fixa sig på 1-2 arbetsdagar.
I ett specifikt fall så blev min kompis, med konto i UK, nedstängd för gott. Han hade dock enbart snurrat pengar via spelbolag i UK. M.a.o - laddat upp pengar på spelbolaget och därefter tagit ut det via Revolut. Jag köper det till 100% att Revolut inte gillar det.
Rent generellt så hade jag velat se en liten mer hårdare review när man startar kontot - för att slippa liknande reviews senare. Däremot förstår jag att det är en svår nöt att knäcka då nuvarande marknadssituationen inte är enkelt att hantera. Man förlorar allt för mycket kunder ifall det ska krävas sådant i början. Därav att de snarare bara gör dessa reviews när deras system flaggar något som sticker ut.
De där exemplen verkar främst handla om KDK-relaterade kontroller. Till slut lär väl de släppa på pengarna, antar jag. Jag kan dock tänka mig att det kan ta tid, de lär ha en del transaktioner att granska.
Har dock inga problem med att vänta på pengarna om det skulle bli en långdragen kontroll. Och jag har svårt att se att de inte skulle släppa på pengarna till slut.
Känn Din Kund
Know Your Customer
Jag trodde att du var bekant med engelska efter din tid i London???
Känn Din Kund
Know Your Customer
Jag trodde att du var bekant med engelska efter din tid i London???
Tack, bra att veta. Jag har nog till skillnad fran Bankiren inte talamod att vanta pa pengar i over 10 arbetsdagar. Later valdigt kundfientligt, och innebar nog att jag fortsatter betala Transferwise-avgifterna.
Av ren nyfikenhet, vad ar den svenska (pahittade ) forkortningen for AML?
Fram tills dess att du flaggas av deras AML-algoritmer och tvingas vänta på kontoupplåsning under en obestämd tid utan progress-rapporter o.dyl.Vill bara förtydliga en sak - jag har aldrig behövt vänta på pengarna. När jag gör en överföring från Revolut på morgonen, så är pengarna framme hos min svenska bank samma dag. Ett mycket smidigt sätt för mig att överföra från DK till SE.
Ännu en ny funktion, men bara överföringar i Euro. I Sverige är SEB och SHB anslutna. Någon som hunnit prova?
Visa bifogad bild 112327