Senaste nytt

Hertz har avbokat min bil, blir ingen semester?

Palazzi

Medlem
Riktig soppa! Känner med er och hoppas det löser sig

Detta hände mig nyligen också, men en vän hade vänligheten att låna ut sin bil (som ändå skulle transporteras till mitt slutmål).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Brandten

Medlem
Gällande tips med tåg. Jag kanske läser dåligt men kan fortfarande inte se vart ni bor någonstans?? Lite svårt att ge tips då.
 

Valley

Medlem
Uppdatering!

Fick ett mail som svar på det jag skickade i tisdags. Där de mer kollade om allting hade löst sig. Jag skrev att jag hoppas att det har löst sig, kan ju inte se någon bokning när jag loggar in. Förklarade också att jag ska ha sambo och två barn med mig i bilen samt packning för en vecka, så det funkar ju inte med hur liten bil som helst. Frågade också om priset blir detsamma som i min ursprungliga bokning. Då svarade hon att det ligger en bokning i systemet med en notering om att hämta pris från den bilgrupp som blir tilldelad. Det innebär att jag riskerar att få betala tusenlappar mer för en likvärdig bil...

Jag har gjort en bokning på en annan firma på platsen som vi ska till och sen lämna den i Stockholm en vecka senare, men då ska jag slänga på familjen på ett tåg tidigt på morgonen, och ändå betala 2k mer för bilen än vad som var tänkt från början. Den måste jag ju också avboka senast 48 timmar innan. Matt blir man...

EDIT: Hur skulle ni göra? Ta tåget och sen få en fin bil på plats, men betala 4k mer än vad som var tänkt från början (bil+tåg)? Eller bråka vidare med Hertz?

Värsta fall får man ibland göra både och :(
Fast i grunden skulle jag ge mig ner till avsett kontor (om det fungerar praktiskt) och ta dem på plats.
Är det förresten ett riktigt Herzkontor eller är de Franchise ?

Tidigare hade man inte riktigt samma system man jobbade i. Så det jag gjorde upp med lokala franchisehertz syntes inte i Hertz centrala system.
 

Berglund

Medlem
Jag bor ganska nära den där bilhandlaren/Hertzkontoret i Hammarby Sjöstad. Det är väl ett litet franchiseföretag inhyst hos/del av Upplands Motor. Upplands Motor är en tämligen stor bilförsäljare så de har ju mängder av bilar inne, som visserligen är till salu men jag tänker att om inte annat får man väl kräva att få en av demobilarna i en vecka?

Det är ju inte jättekul för bilhandlaren att sätta 100 mil på en demobil men de kommer ju ”reas ut” sen ändå. Det handlar, förhoppningsvis, bara om att vara lugn, saklig och ordentligt krånglig där och då plats.
 

Valley

Medlem
Jag bor ganska nära den där bilhandlaren/Hertzkontoret i Hammarby Sjöstad. Det är väl ett litet franchiseföretag inhyst hos/del av Upplands Motor. Upplands Motor är en tämligen stor bilförsäljare så de har ju mängder av bilar inne, som visserligen är till salu men jag tänker att om inte annat får man väl kräva att få en av demobilarna i en vecka?

Det är ju inte jättekul för bilhandlaren att sätta 100 mil på en demobil men de kommer ju ”reas ut” sen ändå. Det handlar, förhoppningsvis, bara om att vara lugn, saklig och ordentligt krånglig där och då plats.

Då så.
Min nuvarande bilhandlare driver också franchise av hyrbil.
Vid något tillfälle då det var fel (garanti) på bilen och han av någon anledning inte kunde ordna hyrbil så tog han en av sina beg.bilar och la i registret och lånade ut till mig så jag inte skulle bli lidande.
Och sådan lösning borde ju U M klara av att fixa de också. De har ju några och de 100 bilar i lager.
 

pswe

Medlem
Hej,

Jag bokade den 15 juni en bil hos Hertz i Hammarby Sjöstad med hyrperioden 21 juli - 27 juli för att ta familjen norröver. För säkerhetsskull så skulle jag gå in och kolla till bokningen idag och den fanns inte kvar... När jag söker på bokningsnumret så står det att bokningen har blivit avbokad. Har ju självklart försökt att nå dom per telefon, men går ju bara fram tusen signaler innan man blir kopplad till växeln som inte kan göra något annat än att koppla tillbaka till tusen signaler. Nu har de sagt att stationen ska återkomma till mig. Får se vad de säger om de ens hör av sig. Jag har alltså själv inte avbokat denna bil och har heller inte fått något meddelande om att bilen skulle vara avbokad. Har guld-status.

Är ju omöjligt att få en bil till nästa vecka för ett rimligt pris, såg att europcar hade en Skoda Fabia 1.2 för nästan 6 000, vilket blir en avsevärt sämre bil till ett högre pris.

Några tips?

Nå, var slutade spektaklet? Slapp du köra norröver eller levererade Hertz?
 

Robster

Medlem
UPPDATERING!

Ledsen att jag inte uppdaterat, fullt upp med semester.
Hertz ordnade en bil, fick en V60, samma bil som jag haft de två senaste gångerna jag hyrt från samma station. Kom dessutom undan billigare än vad jag skulle ha gjort. Så jag får väl vara nöjd ändå.

Jäkla tur att jag gick in för att kontrollera min bokning.
 
Toppen