Senaste nytt

Dubbla poäng med Flying Blue ( AirFrance/KLM)

Berglund

Medlem
Oj, oj oj!!!

Det vore ju helt vansinnigt om man genom detta erbjudande skulle kunna nå 900 XP men få dubbelt upp och då nå 1800 XP vilket i sig kvalificerar för att bli Flying Blue Ultimate! Det är AirFrance motsvarighet till Lufthansas HON.

En annan variant är ju att det krävs 300 XP per år för att behålla Platinumnivån. Om man flyger in 1500 XP med detta erbjudande men får dubbelt, då har man i princip ett lifetime Platinumkort hos AirFrance/KLM eftersom tio år i rad av platinumkvalificering ger Platinum for life!

Platinum for life kan man nu då alltså nå på 25 t/r resor i business inom Europa med byte i Paris/Amsterdam både ut och hem, så att man får minst fyra flygningar per t/r. En billig sådan businessbiljett som bokas minst 21 dagar före avfärd kostar ungefär 4000 kr. Orkar man bara åka 25 resor mellan nu och nyår så kan man alltså, för lite drygt 100 000 kr flyga ihop ett lifetimekort! @Skogi var är du??? :)
 
Last edited:

Rebel

Medlem
jag älskar detta på BC, den tråden vill jag följa.
Men man kan flyga AF från paris till new york för 1200 Euro.
är inte det enklare än att hoppa runt i EU ???
 

Tonton

Medlem
jag älskar detta på BC, den tråden vill jag följa.
Men man kan flyga AF från paris till new york för 1200 Euro.
är inte det enklare än att hoppa runt i EU ???

I korthet: Man får XP-poäng per segment. Därav att det lönar sig att hoppas som @Berglund skriver. Han kan dock säkerligen utveckla det ännu mer än så ;)

Det gäller att skilja på XP-poäng och Miles.
 

Rebel

Medlem
Tja @Tonton, visst är det skillnad på miles och XP, MEN ju längre du flyger ju mera XP per segment.
Tex Stockholm - Paris ger 6 XP(Bussiness)
Medans Paris - New York ger 30 XP
Fem gånger så mycket XP till tre gånger pengarna, om man får åka till USA just nu??
 

Berglund

Medlem
Tex Stockholm - Paris ger 6 XP(Bussiness)
Nej.

Stockholm-Paris ger 15 XP per flygning i business. 6 XP är för business "domestic".
Foto 2020-07-13 18 34 01.jpg


om man får åka till USA just nu??
Det är ju just där det kärvar...
 
Last edited:

Rebel

Medlem
Nej.

Stockholm-Paris ger 15 XP per flygning i business. 6 XP är för business "domestic".



Det är ju just där det kärvar...

Det missa jag. men 25 tor i europa ärinte så kul.


Och det gäller till sista december så det måste bli bättre till dess.
I det är jag obotlig optimist, till jag är bevisa att jag har fel, typ den 29 december :)
 
Last edited:
Toppen