Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Detta mejl kom igår, jag har inte gjort något mer utöver att ringa och avboka min bonusresa jag hade i April. Får väl hoppas att det trillar in snart, ingen stress dock =)
 

Attachments

  • IMG_1690.jpg
    IMG_1690.jpg
    57,3 KB · Visningar: 480

Zissou

Medlem
Mejlade diamondsupporten igår och sa att mitt tålamod var slut. Fick till svar nu på morgonen att alla tre bokningar låg för utbetalning och att han skulle påminna ansvarig enhet. Nu några timmar senare fick jag bekräftelse på att två av tre bokningar är återbetalda.

Den ena bokades av 9 juni
Den andra var en poängresa (flypremium) som bokades av 3 april

Väntar på en poängresa som bokades med amex voucher. Kanske kommer en uppdatering om den också snart, men det går uppenbarligen att få förtur om man har status och/eller hamnar hos rätt person med sitt ärende.
 

mha321

Medlem
Väntar på en poängresa som bokades med amex voucher. Kanske kommer en uppdatering om den också snart, men det går uppenbarligen att få förtur om man har status och/eller hamnar hos rätt person med sitt ärende.
Det är nog det sista som gäller där. Jag har gjort samma sak, fått liknande svar, men definitivt inte fått någon återbetalning (också diamond, och flexbiljetter). Känns som det (som vanligt) Handlar helt om vem man faktiskt råkar få kontakt med. Diamond har ingen som helst prioritet.
 

Mr Phil

Medlem
Som flera andra redan berättat i tråden har även jag nu ledsnat (idag).

Har många claims just nu mot SAS, men den äldsta gäller en Plus Pro-bokning som jag avbokade den 16/3. Jag har ringt SAS varannan vecka sedan mitten av april och tålmodigt nöjt mig med de blandade (och många gånger svävande) svaren och bortförklaringarna. För 2 veckor sen skärpte jag tonen en smula och fick då en vink om att min återbetalning var c:a en vecka bort.
Idag (2 veckor senare) hade fortfarande inga pengar kommit och det rann över så jag ringde igen och fick prata med en (som det verkade) ung och lite oerfaren tjej. Trevlig, men inte särskilt bemötande/servicevillig. Hon motade mig i grind efter bästa förmåga men jag gav inte upp och till slut erkände hon att det hade tagit alldeles för lång tid och lovade att skicka ärendet vidare till de som sköter återbetalningarna.

5 minuter efter att vi lagt på fick jag refund notice på mailen. Gissar att pengarna finns på mitt Amex imorgon.
 

MTheC

Medlem
Kan rapportera att jag för tredje gången på två veckor nu avbokade resa och fick cancellation confirmation direkt och sen väldigt snabbt därefter (denna gång 21 min senare) bekräftelse på att återbetalning gjorts (och att pengarna återbetalas inom 3-5 bankdagar). Detta gällde dock en bonusresa med SAS, den bokades online och avbokades online.
 

LPC123

Medlem
Blir helt tokig på SAS! :( det nya dom skyller på att dom inte kunnat betala ut resor som är avbokade i mars och april är att dom som jobbar med utbetalningar fick gå hem och sitta i karantän!! Och kunde inte utföra sitt arbete pga GDPR. Den var ny för mig den ursäkten? Tydligen så har resan som bokades av i mars blivit något strul med och den har fått till någon på ett annat kontor so måste granska utbetalningen!? Men nu skulle tjejen på CS skicka ett mail om att dom får snabba på detta. Hon lovade motvilligt att även lägga med utbetalningen för april också. Tycker ändå att dom som svarar när man ringer är trevliga och försöker hjälpa till och jag var tydlig med att det inte är henne i detta fallet som jag var lack på utan dom som ansvarar för utbetalningarna. En ganska sur uppgift dom har som sitter och svarar i telefonen just nu. Jag är inte avis på dom. Ska bli spännande att se om det händer något nu eller att det kommer ta ytterligare 3-4 mån innan man ser pengarna på Amexkortet?
 

riche

Medlem
Nu fick jag äntligen refund-notice angående en avbokning som gjordes den 21/3. En poängresa, har inte fått tillbaka poängen heller så skall bli intressant att se om dom ramlar in...
 
Toppen