Senaste nytt

Air France och avbokningar i COVID-spåren

Myllys35

Medlem
KLM, KLM...vad 17 håller ni på med? Känner inte igen er annars goda glada service nu.

Hade avbokat en bokning som var fullt avbokningsbar och där flera flygningar ställts in, inga problem per telefon. Reklamerade köpet hos Amex då återbetalningen drog ut på tiden. Nu återkommer Amex och säger att KLM hävdar att biljetten inte var fullt återbetalningsbar. Suck, vad försöker ni med? Tur jag hade skärmdumpar på avbokningsreglerna. KLM fortsätter hävda att det är bara voucher som gäller. Ska man behöva spela in samtal med kundservice? Det här kommer inte sluta bra mellan oss, kära KLM.

Kundtjänstlotteriet ger sällan vinst varje gång... Jag har också problem med KLM efter inställda flyg. Först ville de ha en avgift för ombokning, men efter att ha hänvisat till deras egna regler på hemsidan backade dem. Det finns gott om lediga bokningsklasser 2021, men de nekade mig ombokning med hänvisning till att ombokning endast är möjligt inom 12 månader från köpet (ej från när resan var planerad) vilket för mig lämnar ett oerhört litet fönster för ombokning.

Är det någon som vet om detta stämmer? På hemsidan står det att ombokning är möjlig fram till 30 juni 2021 vid inställt flyg?
 
Liten varning om ni väntar på återbetalning från KLM till SAS Mastercard. Lyckades få igenom en reklamation på en försenad återbetalning. När sedan pengarna kom in från KLM så matchades inte detta med kredteringen på kortet. Saldot såg onekligen lite för bra ut, tills SEB upptäckte detta efter en månad och debiterade mig. Helt rätt av dom men lite för lång tid kan jag tycka. Amex har bättre koll och matchar snabbare.

(Svårt att hitta rätt tråd för detta inlägg)
 

Valley

Medlem
Idag, 12:e påminnelsen och något hände.
Någon på KLM fyllde själv i "Passenger Refund"-blankett åt mig och skickade mig kopia på e-Mail.

Vem vet. Kanske de till slut betalar tillbaka pengarna för inställda flighten för 11 månader och 19 dagar sedan, men vem räknar.....
 

JacobGBG

Medlem
Har någon fått en voucher med restriktionen "(*M*EMD CDET VALID 1 Y ON AF/KL/DL/VS/KQ, REFUNDABLE AFTER 1Y
FROM DOI ONLY)
"?

Jag tolkar det som att jag först kan få ut refund efter att voucher hunnit bli ett år gammal (20:e April) men har inte hängt med i vad Air France tar sig för och om villkoren har blivit rumphuggna sedan de senaste 11 månaderna.
 
Har någon fått en voucher med restriktionen "(*M*EMD CDET VALID 1 Y ON AF/KL/DL/VS/KQ, REFUNDABLE AFTER 1Y
FROM DOI ONLY)
"?

Jag tolkar det som att jag först kan få ut refund efter att voucher hunnit bli ett år gammal (20:e April) men har inte hängt med i vad Air France tar sig för och om villkoren har blivit rumphuggna sedan de senaste 11 månaderna.
Svårtolkat. Läser här https://www.klm.com/travel/se_sv/cu...port/refunds_and_compensation/EMD_voucher.htm och blir inte klokare. Ring 08-519 925 39 och fråga.
 

Valley

Medlem
Har någon fått en voucher med restriktionen "(*M*EMD CDET VALID 1 Y ON AF/KL/DL/VS/KQ, REFUNDABLE AFTER 1Y
FROM DOI ONLY)
"?

Jag tolkar det som att jag först kan få ut refund efter att voucher hunnit bli ett år gammal (20:e April) men har inte hängt med i vad Air France tar sig för och om villkoren har blivit rumphuggna sedan de senaste 11 månaderna.

Stod säkert på de vouchers som jag blev påprackad. Lyckades dock aldrig hitta dem på mitt konto.
Men idag, efter 11 månader och 24 dagar kom beskedet att jag mina pengar återbetalas inom kort.

Ända sedan de först skickade på mig Vouchers har jag bestridit hanteringen via e-Mail och WhatsApp. Till slut så.......
 

JacobGBG

Medlem
Äntligen kan man börja refunda sina Air France vouchers efter 12mån fristen gått. Dock 4-8 veckors behandlingstid.
 
Toppen