Senaste nytt

British Airways sänker gränsen för status i April, Maj och Juni

Homer

Medlem
De skrev väl att den lägre gränsen skulle gälla nästa gång man kvalificerar, dvs antingen denna perioden eller nästa. Efter nästa period är det tillbaks till 1500 oavsett. Men har för mig att jag läste någonstans om detta att om man kvalificerar denna perioden så kommer man få ett år till och isåfall kan man ju skippa nästa år, eller hela tiden ligga ett före? Mycket som är oklart, vissa har ju till och med fått förlängt till 2023 om man läser på flyertalk.


2023 gäller väl partnerkort som gets bort av GGL, samtidigt som den som har GGL kortet fått sin egen status förlängd till 2022?!
 

011430121

Medlem
Förmodligen har jag missat något inlägg i en annan tråd.

Jag har brytperiod 3 september klarade guld redan i februari 2020, har inte rest en eda resa med BA eller något annat ONEWORLD bolag sedan feb 2020, hade en bokning till London men bli inte chockad BA ställde in avgången!

Kommer jag att förlora all status hos BA i höst?
 

Senator

Moderator
Förmodligen har jag missat något inlägg i en annan tråd.

Jag har brytperiod 3 september klarade guld redan i februari 2020, har inte rest en eda resa med BA eller något annat ONEWORLD bolag sedan feb 2020, hade en bokning till London men bli inte chockad BA ställde in avgången!

Kommer jag att förlora all status hos BA i höst?

Man förlorar aldrig all status i BAEC. Det värsta som kan hända är att du åker ner en nivå.
 

Homer

Medlem
Förmodligen har jag missat något inlägg i en annan tråd.

Jag har brytperiod 3 september klarade guld redan i februari 2020, har inte rest en eda resa med BA eller något annat ONEWORLD bolag sedan feb 2020, hade en bokning till London men bli inte chockad BA ställde in avgången!

Kommer jag att förlora all status hos BA i höst?


Det är lätt att förstå att en som är van vid hur SAS behandlar sina kunder är orolig.

Logga in på kontot och se sen här
British Airways - Login

View more account information

Save/Print my card


så ser du hur länge din status gäller


alternativt på samma sida under:

View more account information

Card expiry date
 

Canadien

Medlem
Jag har bryt i Juli så räknar kallt med att jag får ett år gratis då. Kvalade in med råge fram till Juli 2020. Noll resor denna perioden dock.
 

henrik l

Medlem
Har bryt den 8/6, jag slank med och guldet gäller till 30/7 -22 och återkvalet är ligger på 1100-ish TP. Skall bli intressant att se vad som händer framöver. Hotellen har ju sänkt kraven för återkval under -21.
 

johannesa

Medlem
Noterade just att det på mitt konto nu står att kortet (status) är giltigt till 30/11 2022. Brytdatum för tier-poäng är 8/10-21 och jag har inte samlat in en enda poäng på hela året. De få resor jag gjort med BA under pandemin har jag gjort med poäng. Inte helt oväntat kanske men skönt med ännu ett år!
 

trekker

Medlem
Jag tror detta kan vara sista förlängningen av status, nu går det ju nästan att resa. Ska bli intressant att se hur de resonerar, kan bli många som mister sin status nästa år isåfall.
 
Toppen