Senaste nytt

Ny Aviskampanj sommaren 2020 - tjäna upp till 5500 EB-poäng

pswe

Medlem
Jag lyckas inte boka via hemsidan. Vad jag än försöker så är det slut på bilar. Skulle vara nyfiken på om någon lyckats boka från Stockholm för något datum i juli.
Det är väldigt ont om bilar och de har begränsat hyrestiderna rejält.
Jag behövde 10 dygn, helt omöjligt via hemsidan, delade jag perioden och sökte som två bokningar fanns det bilar.
Eftersom det inte går att ringa Avis gick jag förbi ett kontor och fick det ordnat till en lång bokning. Poängmässigt hade två givetvis varit bättre men geografiskt funkar det inte för mig den här gången att dela upp hyran.
Jag hämtade bil på Citykontoret i fredags och när jag frågade så har de skrapat fram allt de har.
 

chazzie

Medlem
Inte den bästa kampanjen men iallafall något, nu är mitt primära problem att jag inte kan boka resor för den säck med EB-poäng jag har :D
 

samet

Medlem
Får någon det att fungera?
Hittar bilar när jag söker på avis vanliga sida men inga via Eurobonussidan.
 

pedantic

Medlem
Tänkte pröva Avis med det här erbjudandet, såg att man får ”extra förare utan kostnad” som EuroBonus Silver, men jag lyckas inte regga ett Avis Prefered-konto enligt instruktionerna.

Någon som lyckas koppla på sitt EuroBonus Silver och fått till ”extra förare utan kostnad” förmånen?
 

Homer

Medlem
Tänkte pröva Avis med det här erbjudandet, såg att man får ”extra förare utan kostnad” som EuroBonus Silver, men jag lyckas inte regga ett Avis Prefered-konto enligt instruktionerna.

Någon som lyckas koppla på sitt EuroBonus Silver och fått till ”extra förare utan kostnad” förmånen?

Om du vill boka en extra förare ska du helt enkelt göra din bokning som vanligt och sedan begära att en extra förare ska läggas till när du hämtar bilen.

Om en extra förare läggs till vid bokningstillfället kommer du att se den ytterligare kostnaden. Kostnaden för en extra förare tas bort när du hämtar bile


Våra villkor 
 

pedantic

Medlem
Tack @Homer! :)

Såg att dom på punkten efter skriver "Om något annat AWD-nummer är angivet i en kunds Avis Preferred-profil och det används i hyresbokningen kommer kunden inte att få EuroBonus-Extrapoäng eller en fri extra förare och när bokningen har slutförts kan detta inte ångras."

Tolkar det som att man kan inte använda kampanjen tillsammans med Avis Preferred eller är det något annat än att ha ett AWD-nummer?
 

pswe

Medlem
Tack @Homer! :)

Såg att dom på punkten efter skriver "Om något annat AWD-nummer är angivet i en kunds Avis Preferred-profil och det används i hyresbokningen kommer kunden inte att få EuroBonus-Extrapoäng eller en fri extra förare och när bokningen har slutförts kan detta inte ångras."

Tolkar det som att man kan inte använda kampanjen tillsammans med Avis Preferred eller är det något annat än att ha ett AWD-nummer?
AWD är rabattkod på Avis-språket.
Eurobonusnivåerna har varsin egen AWD, står på baksidan av ditt kort.
Sedan finns det en mängd andra program / företag / organisationer som har avtal med Avis och därigenom har ett AWD.
I din profil hos Avis Preferred kan du ange vilken AWD du vill ha som default. Om du har någon annan AWD inlagd kommer inte SAS förmånerna att komma i spel.
Du kan med andra ord visst använda kampanjen ihop med Avis Preferred så länge din profil innehåller rätt AWD.
 

pedantic

Medlem
Tack @pswe! Med tanke på att jag inte har nån koll på om jag har någon AWD-kod på mitt Avis-konto, så kör jag nog en "ren" bokning via kampanjsidan för att inte riskera dom fina 5500 EuroBonus-poängen. :D
 
Toppen