Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Jag nådde Red vid 85 nätter.

Märker ingen större skillnad egentligen.
Får fortfarande betala för kaffet >:-/

Skämt åsido...
Bokar alltid billigaste rummet (utan fönster). Blir oftast uppgraderad till Superior - sällan svit.

Har dock nyttjat gratis-frukosten vid många tillfällen och det är ju trevligt.
Likaså var det trevligt att kunna ge bort ett "Top level".

Annars tycker jag att året som gått, och dom 133 nätter jag hunnit bo under perioden, ofta har inneburit besvikelse.
Man ska helt enkelt inte förvänta sig något.

Nu sista vistelsen fick jag iofs uppgradering till Master Suite på Haymarket (7 nätter) och det var mycket trevligt.

Ok. Får nästan alltid uppgradering till Superior nu också (ibland även svit beroende på hotell), så blir nog ingen större skillnad mot tidigare då förutom gratisfrukosten. Hur gör man med den? Bara gå in och visa sitt medlemskort?
 

Doctor-X

Medlem
När man bor bonusnatt erhåller man ju enligt reglerna ingen resturangvoucher som utgår annars enl ens status. Men om man bokat superior room med poäng, borde inte vouchern för superior rummet ges? Bakåt i tråden står det att folk har fått vid bonusnätter.

Jag efterfrågade igår när jag checkade in igår men blev nekad både resturangvouchern och superior room vouchern med argumentet att ingen voucher utgår vid bonusnatt.

Vad har ni för erfarenhet kring detta?
 

Lollet

Medlem
När man bor bonusnatt erhåller man ju enligt reglerna ingen resturangvoucher som utgår annars enl ens status. Men om man bokat superior room med poäng, borde inte vouchern för superior rummet ges? Bakåt i tråden står det att folk har fått vid bonusnätter.

Jag efterfrågade igår när jag checkade in igår men blev nekad både resturangvouchern och superior room vouchern med argumentet att ingen voucher utgår vid bonusnatt.

Vad har ni för erfarenhet kring detta?
Superior room vouchern ska ingå. Det är endast restaurangvouchern som inte ska ges.
 

Atom

Medlem
Blev just medlem, lika imponerad av den uppelvelsen som jag kommer vara av Scandics produkt skulle jag gissa, inte alls med andra ord. Djävla reseregler, nåväl får maxa intjäning iaf.
 

Linmet

Medlem
Vän har 120 scandicnätter per år. Är red.

Frågor (rätt forum eller bör vi skapa ny?):

  • Man kan välja mellan att få Scandic friendspoäng eller 500 eurobonuspoäng per natt? Man kan inte få i båda?
  • Om man väljer eurobonus får man ändå nätter räknade mot nivåer. D.v.s. red m.fl?
  • Hur långt bakåt kan man be om att få ändrat till eurobonus från friends? Retroaktivit


Hur resonerar ni. Vad är bäst. Scandicpoäng eller eurobonus?
 
Vän har 120 scandicnätter per år. Är red.

Frågor (rätt forum eller bör vi skapa ny?):

  • Man kan välja mellan att få Scandic friendspoäng eller 500 eurobonuspoäng per natt? Man kan inte få i båda?
  • Om man väljer eurobonus får man ändå nätter räknade mot nivåer. D.v.s. red m.fl?
  • Hur långt bakåt kan man be om att få ändrat till eurobonus från friends? Retroaktivit


Hur resonerar ni. Vad är bäst. Scandicpoäng eller eurobonus?

Kort svar:
Ja, nej
Ja
Inte alls (enligt receptionisterna). Mailar man medlemsservice kan dom ändra enstaka vistelser i efterhand, men bara om man hävdar att man sa till om EB-poäng redan vid incheckning.

Edit: vilket som är mest värt kan bara du själv bestämma. Bor du mycket på hotell privat samt flyger mycket privat, går det säkert att få störst värde för EB-poängen.
...lite beroende på vilket hotell man skulle valt och vilken resa man skulle gjort (förstås)
 
Hej

Är Top level, och kan nog nå Red som min arbetssituation ser ut i höst. Har ett par frågor

Någon som vet i dessa Corona tider gör att man har svårare att få Red? Eller är det 85 nätter som normalt ska ge Red?

Räknas bonusnätter som kvalificerade nätter även om man går från Top-> Red?

Är det någon som vet hur frikostiga Scandic kan vara med en challange att nå Red, och hur upplägget för en sådan kan vara ?
 

P.Andersson

Medlem
Tänkte boka lördag - måndag på Sjöfartshotellet i Stockholm. Det kostar bara 15 000 poäng per natt för ett "superior balcony room". Någon som vet om det är bra eller bör man satsa på något annat? Vid detta tillfälle har jag inga lyx-önskemål men vill ändå att det ska vara relativt fint och fräscht.:)
 
Toppen