Senaste nytt

IHG inför dynamisk prissättning på poängbokningar

palmen

Moderator
Kommer säkert finnas bra och dåliga tillgällen. Ibland har man ju kunnat boka billigt med poäng när cash price varit skyhögt, det lär inte bli möjligt framöver om poängpriset följer cash priser på rummet.
 

Fredrik

Medlem
Spontant låter det som att vissa väldigt attraktiva resorts och hotell i städer där det är OS eller liknande kommer få mycket högre poängpriser. Jag vet att det inte funkar så i verkligheten men lika spontant känns det som att det borde bli billigare för oss som letar helt andra typer av resor. Lite off-season och lite utanför topplägen borde ge utväxling.
 

Thornado

Medlem
Det verkar ju som att de ännu inte har ökat maxkostnaden för awards, så just nu är det antagligen förmånligt, men så småningom så är det väl troligt att maxtaket justeras uppåt. Min (enda) datapunkt för detta påstående är att jag kollade poängpriserna för två nätter i Chicago i samband med Chicago marathon. Den helgen är hotellpriserna alltid galet höga på centrala hotell och poängpriset ligger fortfarande på samma som jag betalade för den awardbokning som jag redan har. (Nu räknar jag ju förvisso med att sannolikheten att det faktiskt blir ett marathon där i oktober och att jag dessutom kommer att vara där för att springa det är relativt låg).
 

Kris

Medlem
InterContinental Berlin ligger på överkomliga 20k poäng under några veckor i sommar (kollat lite random datum). Fru Frederiksen möjliggjorde igår för resor till Berlin från nästa vecka. Hmm.... Kanske läge att slå till.
 
Toppen