Senaste nytt

Avis Preferred

FrontX

Medlem
Inför den första gången jag hyr på Avis så tänkte jag gå med i Preffered. Men det är ju helt hopplöst, får på den svenska sidan upp att de har problem med uppdatering av profiler, och när jag försöker regga via Amex P så har ett "general error occured" och så har det varit ett bra tag nu.

Någon som har tips på hur jag ska göra? Annars får jag väl helt enkelt stå vid disken på gammalt hederligt sätt och vänta på att de ska knappa in allt.
 

Gargamel

Medlem
Inför den första gången jag hyr på Avis så tänkte jag gå med i Preffered. Men det är ju helt hopplöst, får på den svenska sidan upp att de har problem med uppdatering av profiler, och när jag försöker regga via Amex P så har ett "general error occured" och så har det varit ett bra tag nu.

Någon som har tips på hur jag ska göra? Annars får jag väl helt enkelt stå vid disken på gammalt hederligt sätt och vänta på att de ska knappa in allt.

Gå in på Avis.se och registrera ett konto, sedan ringer du kundtjänst för att koppla det mot Eurobonus. Tydligen enda sättet enligt personen jag pratade med för typ ett år sedan. De gör det inte helt lätta att få det kopplat mot någon typ av förmån.
 

Gargamel

Medlem
Btw besviken på Avis som nedgradera status i dessa tider. Såg precis att jag har tappat President nivån, måste vara enda bolaget jag har hört om som inte förlänger
 

McFace

Medlem
Jag hyrde rätt så mycket bilar hos Avis för ett tag sedan, men givetvis så körde jag ingen av dem en enda meter. Nu visar det sig dock att vi kanske behöver en bil för en kortare utflykt kring midsommar, så jag tänkte kolla om jag har några fördelar/poäng/etc att hämta hos avis. Inga poäng vad jag kan se (om sådana ens finns, jag har ju bara varit intresserad av att få Eurobonuspoäng tidigare), men tydligen så är jag fortfarande Avis President's Club, och enligt listan på förmåner så borde det medföra att jag har rätt till en voucher för en fri helghyra. Ser ingen sådan på mitt konto och har inte heller fått något sådant mail (men har även slagit av alternativet för reklampost från Avis). Så frågan är nu om det är kört eller om det går att få en sådan voucher genom att prata med kundtjänst eller på annat sätt (senaste hyran var 2019-03-25 om det nu kan göra att eventuella vouchers fått en time out).

Jag hyr sällan av Avis i Sverige så för mig går de rätt i arkivet, men detta fick jag i början av juni:

upload_2020-6-24_11-31-20.png


Med andra ord bör det kunna gälla även dig om du lyckas få tag på någon på kundtjänsten som pratar ett dechiffrerbart språk.
 

Gargamel

Medlem
Jag hyr sällan av Avis i Sverige så för mig går de rätt i arkivet, men detta fick jag i början av juni:

Visa bifogad bild 110116

Med andra ord bör det kunna gälla även dig om du lyckas få tag på någon på kundtjänsten som pratar ett dechiffrerbart språk.
Det där syftar till kuponger för fri weekend hyra eller rabatt. Jag blir provocerad av Avis i varje mail de skickar till mig, de nedgraderar min status men i mail från dem står det fortfarande President Circle... I-lands problem
 

Gargamel

Medlem
Btw besviken på Avis som nedgradera status i dessa tider. Såg precis att jag har tappat President nivån, måste vara enda bolaget jag har hört om som inte förlänger
Intressant utveckling. I alla mail jag har fått från Avis har det stått att jag är President men hemsida och appen har visat Preferred Plus. Fick för ett tag sen mail från Avis att jag får behålla min nuvarande status 1 år till. Efter det har appen och hemsidan visat President igen :)
 

GOTBound

Medlem
Ni som fått er status förlängd hos AVIS, fick ni det i direkt anslutning till "nedgraderingen"?
Jag blev nedgradering från President's tier till vanligt medlem den 28/8.
 
Toppen