Jag har haft en intressant följetong med SAS i frågan:
1. Avbokar online en resa med SAS ARN-PRG-ARN i SAS Plus som är betalade med vouchers från deras klanteri den 20:e december när man ställde in ARN-BGO. En fadäs som sedan innebar €1.500 i vouchers till familjen Senator. Detta sker den 29:e april.
2. Runt den 25:e maj så ringer jag SAS och knappar in mitt EBG. Jag vill boka till september beskrev jag, men jag behöver lite vouchers. Svaret var att den 5:e maj hade mitt ärende hanteras och det var konstigt att jag inte hade fått vouchers. Ärende skulle skickas till avdelningen för åtgärd.
3. I går den 7:e juni ringde jag igen eftersom det självklart var tomt i min email-låda, Då visar det sig att eftersom det är två pax i bokningen att detta inte är gjort #suck
4. Idag får jag mail:
Ämne: Thanks for your patience
Dear Traveler,
We’re still processing your request for a SAS Travel Voucher.
We understand that you’re still waiting for your SAS Travel Voucher and we’re very sorry for any inconvenience this has caused you.
Unfortunately, due to extraordinary circumstances the handling time is longer than usual, processing your request could take up to another 6 weeks.
Again, we are very sorry for the delay. We’re doing our best to handle your request quickly and aim to get your voucher to you as soon as we can.
Best wishes,
SAS
Jag jobbar bland annat med en här typ av frågor som
Marketoonist beskriver väl:
SAS skulle kunna spara så mycket pengar om deras self-service vilja = self-service förmåga.