Senaste nytt

Finnair återstartar longhaul

Xilan

Medlem
Glädjande nyheter! Finnair ämnar att återstarta trafiken till bland annat Peking, Shanghai, Tokyo, Hong Kong, Singapore och Bangkok i juli


Finnair to resume some flights to Asia, Europe from July | Yle Uutiset | yle.fi

Finnair genoptager langruter til juli - CHECK-IN.dk
Intressant att de ser potentialen i att återuppta trafik till Asien från Helsingfors av alla ställen.

Är det någon som vet hur många människor som finns i Helsingfors-området, jämfört med det inte lika expansiva Stockholms-området och Europas finansiella epicentrum Köpenhamns-området?
 

Berglund

Medlem
Intressant att de ser potentialen i att återuppta trafik till Asien från Helsingfors av alla ställen.
Det är ju inte otänkbart att det också handlar om att få "first mover advantage" här också. Om man blir den första, pålitliga, operatören på en viss sträcka/rutt kan det lätt bita sig fast för lång tid framöver. Det kan vara värt mycket pengar, föreställer jag mig.
 

Homer

Medlem
Det är ju inte otänkbart att det också handlar om att få "first mover advantage" här också. Om man blir den första, pålitliga, operatören på en viss sträcka/rutt kan det lätt bita sig fast för lång tid framöver. Det kan vara värt mycket pengar, föreställer jag mig.

Utan en cent i reklamkostnader får de massor av gratisreklam världen över
för att ta några exempel

Finnair will resume flights from Heathrow, Manchester and Edinburgh in July to Helsinki | Daily Mail Online

- The Washington Post - Finnair wants to resume flights in July, focus on Asia

Finnair to resume long-haul flights to Asia in July - News - The Jakarta Post

Coronavirus: Air France, Finnair to Resume Flights to Budapest - Hungary Today
 

Traveller

Medlem
Nu bär det av med Finnair! Cathay från TPE till HKG och sedan vidare med Finnair HKG till HEL och ARN. Resan avbokades av Finnair 2 gånger men nu på tisdag verkar det bli av. Retur 24 augusti. Skall bli spännande att äntligen få sätta stjärten i en business stol igen. Nyfiken på hur servicen kommer vara! Mask och gummihandskar är en självklarhet. Frugan flög TPE - ICN för en vecka sedan med totalt 18 passagerare. Undrar hur många som flyger till HEL?
 

Traveller

Medlem
Resan från TPE till ARN gick hur smidigt som helst. Taipei Taoyuan är en öde plats, HongKong är en öde plats (har aldrig sett så många plan på market in mitt liv. Helsingfors var det lite mer liv på men ingen som höll avstånd förutom vid vår gate. Vi ankomst till ARN fick vi fylla i en blankett, en hälsadeklaration som naturligtvis ingen tog emot på flygplatsen. Arlanda, en öde och märklig plats. Biluthyrningen, en öde och märklig plats. Servicen ombord är inte mer minimerad än att man skulle kunna acceptera den i business i vanliga fall. En bra men annorlunda resa med retur den 24 augusti men via ARN-HEL-ICN-TPE och då med 14 dagars karantän som straff! Må gott och krama den ni har kära men håll avstånd till andra.
 
Toppen