Senaste nytt

Sökes: Tonga-Stockholm enkelbiljett

taxvalp

Medlem
Läge för en liten uppdatering i denna min egen gamla tråd:

Gjorde ett claim till Amex för våra utgifter i samband med vår fyra veckor långa ofrivilliga vistelse på Tonga och mycket överraskande så valde de att täcka allt som jag skickade in, en ansenlig summa. Det var mycket pappersexcercis för att bevisa att minst 75% av resan (som ju var en RTW) var betald med Amex men annars inget krångel. Jag kommer fortsätta att betala mina månadsavgifter till Amex med glädje och ska inte gnälla mer över att Wolt och Uber Eats inte finns i Uppsala...
 

palmen

Moderator
Läge för en liten uppdatering i denna min egen gamla tråd:

Gjorde ett claim till Amex för våra utgifter i samband med vår fyra veckor långa ofrivilliga vistelse på Tonga och mycket överraskande så valde de att täcka allt som jag skickade in, en ansenlig summa. Det var mycket pappersexcercis för att bevisa att minst 75% av resan (som ju var en RTW) var betald med Amex men annars inget krångel. Jag kommer fortsätta att betala mina månadsavgifter till Amex med glädje och ska inte gnälla mer över att Wolt och Uber Eats inte finns i Uppsala...
Det måste man säga var riktigt bra hanterat. Precis så man vill ha det när man väl hamnar i skiten. Man betalar ju trots allt premien/månadskostnad för att kunna få denna typ av hjälp.
 

apknug

Medlem
Det måste man säga var riktigt bra hanterat. Precis så man vill ha det när man väl hamnar i skiten. Man betalar ju trots allt premien/månadskostnad för att kunna få denna typ av hjälp.
Ja. Det verkar som om amex har köpt upp reseförsäkrings tjänsten av någon som kan hantera den.

När det gäller den normala charge back / reklamations hanteringen hör vi tyvärr klagomål.
 

taxvalp

Medlem
Jag läste att Tonga har fått sitt första fall nu, och kom då att tänka på den här gamla tråden. :)

Tonga records first ever case of Covid-19 | PerthNow

Trista nyheter - men det var förstås bara en tidsfråga. Den möjligt positiva sidan är att de har haft lååång tid på att förbereda sig, de testade livet i lockdown redan för 1,5 år sedan, och vaccinationerna rullar relativt hyggligt. Blir spännande att se vilken väg framåt de väljer.

Tonganska nyheter följer man bäst här, men jag gissar att alla har den som startsida ändå:

Matangitonga | Tonga's Leading News Website
 
Toppen