Senaste nytt

Obligatoriskt munskydd på SAS flygningar från 18 maj 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ricci

Medlem
Kommer fungera bra fram tills dessa att plats 32C är sen till boarding och allt stannar upp istället för att resten av passagerarna ska kunna gå ombord. ;)

Antagligen har SAS redan tänkt på detta men undrar hur lösningen är, man har 30 sek på sig att scanna biljett från det att man ropats upp? Ropas rad för rad eller person för person och vad händer som sagt om man missat sin "slot"
Tja, kanske denied boarding (dvs Shit happens)?
 

fcx

Medlem
Kommer fungera bra fram tills dessa att plats 32C är sen till boarding och allt stannar upp istället för att resten av passagerarna ska kunna gå ombord. ;)

Antagligen har SAS redan tänkt på detta men undrar hur lösningen är, man har 30 sek på sig att scanna biljett från det att man ropats upp? Ropas rad för rad eller person för person och vad händer som sagt om man missat sin "slot"

Jag tror att SAS har tänkt exakt lika hårt på detta som när nuvarande koncept för prioboarding utformades. Dessutom är ju organisationen ute på respektive station helt intrimmad i hur reglerna för boarding ska hanteras, så detta kommer att efterlevas exakt lika bra i coronatider som det gjorde innan.
 

Delayed

Medlem
Tror medpassagerarna kommer titta lite misstänksamt på mig...
Jag tror du tror rätt! Är inte följande en billigare lösning? :D:p

gilette.jpg
 

Lauda 777

Medlem
Satt bara och väntade på inlägget om att munskydd inte hjälper.. Kan hälsa ifrån Hongkong som är den enda tätbefolkade platsen på jorden där 90%+ burit mask i 3 månader nu. Finns nog ingen stad i världen med så få Covid-19 case som Hongkong. Då ligger vi ändå bra nära där smitthärden började och har betydligt fler Wuhan besökare än Europa.
Menar inte att dom inte hjälper. Dock så kan dom ge en falsk trygghet.
 
Jag vet att en del vill tro men det är oerhört svårt att hantera munskydd så att de skyddar, om du nu skulle få tag i den sorten öht. Har familjemedlemmar inom vården och där hjäls alla åt att hålla ett öga på varandra och påminna när man gjort fel, går då bakåt i hela kedjan och börjar om med nya skydd. Amatörer som vi kommer garantera fela första minuten och sen spelar det ingen roll.

Känner igen sånt här, sannolikt dansk vidskeplighet, snart krävs väl vitlöksfläta!
 

Patrik

Medlem
Jag vet att en del vill tro men det är oerhört svårt att hantera munskydd så att de skyddar, om du nu skulle få tag i den sorten öht. Har familjemedlemmar inom vården och där hjäls alla åt att hålla ett öga på varandra och påminna när man gjort fel, går då bakåt i hela kedjan och börjar om med nya skydd. Amatörer som vi kommer garantera fela första minuten och sen spelar det ingen roll.

Stämmer säkert om det ska skydda BÄRAREN, men det är inte därför alla ska ha det, det är för att stoppa folk från att ge tusan i att distribuera sin saliv över omgivningen, till det duger i princip vad som helst som sitter i vägen från utloppet till omgivningen.
 

danielhog

Medlem
Jag vet att en del vill tro men det är oerhört svårt att hantera munskydd så att de skyddar, om du nu skulle få tag i den sorten öht. Har familjemedlemmar inom vården och där hjäls alla åt att hålla ett öga på varandra och påminna när man gjort fel, går då bakåt i hela kedjan och börjar om med nya skydd. Amatörer som vi kommer garantera fela första minuten och sen spelar det ingen roll.

Känner igen sånt här, sannolikt dansk vidskeplighet, snart krävs väl vitlöksfläta!
Hur hjälper inte en mask en smittospridare att sprida vidare?

Att det inte ger bäraren en fullgott skydd att motstå virus är de flesta överens om, men detaljen att munskydd hjälper till att förhindra spridning kommenteras aldrig?
 

M.K

Medlem
Tvätta händer, sprita, på med N99 riktigt tight med bägge elastiska banden på bakhuvudet, masken ska skära in i huden, tryck sedan till skyddet över näsan så det sitter 100%. Prova hårt andetag för korrigering av eventuella läckor med flärp längst ned.

Framme på säker destination, tvätta händer, sprita dem, ta av skyddet genom banden rätt fram nedåt, kasta i tät behållare, alternativt ute i sopkorg, tvätta händerna, sprita. Se er ej i spegeln på en stund.

Min reserutin ofta numera, varsågoda vänner.
 
Hur hjälper inte en mask en smittospridare att sprida vidare?

Att det inte ger bäraren en fullgott skydd att motstå virus är de flesta överens om, men detaljen att munskydd hjälper till att förhindra spridning kommenteras aldrig?

Det krävs bara att du tex rör vid masken och sen tar du på något så sitter det där, nästa som tar där får det fingrarna osv. Du har rätt i teorin men i praktiken med normala användare gör det varken till eller från.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen