Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Mangostan

Medlem
Mangostan bokade av returen på en t&r och fick 50% tillbaka... Det är ju ändå rätt okej, med tanke på att en enkel normalt kostar 60% av en t&r..
Precis. Jag tror att de gjorde fel på den ena. Jag använde ju båda utresorna, så enkel ska kosta 60 %, dvs 40 % av poängen tillbaka. Jag valde att inte ifrågasätta detta när jag fick 50 % på den ena ...
 

FilipJ

Medlem
SAS GO Friends&Family till Paris 26/3 avbokad 24/3 pga inställda flyg. Inget återbetalt än.
 
Mangostan bokade av returen på en t&r och fick 50% tillbaka... Det är ju ändå rätt okej, med tanke på att en enkel normalt kostar 60% av en t&r..
Aha. Läste inte retur, läste tur och retur. my bad.
Lite inkonsekvent bara att ge 40 på ena och 50 på andra.
 

TomJ

Medlem
Jag ringde SAS och frågade om mina två avbokade returbiljetter (Star Alliance bonusresor) som jag avbokade 30 mars. 50% resp 40 % av poängen kom in direkt men inga skatter. De sa att de nu behandlar resor runt den 10 mars och att de tar dem i turordning.

Har en resa avbokad den 7e mars utan återbetalning så OM de verkligen kör efter avbokningsdatum har de inte kommit till 7e än. (eller så har de hoppat över min).

Hoppet med denna tråden är att det ska dyka upp ett antal inlägg med resor som avbokats under mars som har återbetalats. Vi får väl se när första inlägget med återbetalning kommer!
 

Bryant

Medlem
SAS GO ARN-ZRH avbokad online i början av mars, inga pengar åter.

Award (star), avbokad början/mitten av mars. Hälften av poängen åter direkt, ett samtal löste den andra hälften. Inga pengar åter

Blandning av Plus och GO ARN-LHR t/r. Avbokad via kundtjänst i slutet av mars pga inställda flyg. Inga pengar åter.

Har varit i kontakt med SAS vid tre tillfällen och svaret blir att det är många resor som avbokas och mina resor ligger i kö.

Jag är medveten om att det kommer att ta längre tid än vanligt, samtidigt som jag läser att vissa får pengarna samma vecka.


Hade en avbokning med AA och där tog det ca 5 dagar från avbokning till pengar på kontot. Det var 4 basicbiljetter.
 

pljung

Medlem
Ringde SAS 17/3 och avbokade en SAS Sport GO (fullt återbetald biljett) med avresa 23/3. Fick ett mail 1/4 att de mottagit min förfrågan om återbetalning och behandlar mitt ärende så fort de kan, men p.g.a. hög belastning kan det ta längre tid än normalt. Fortfarande inte fått några pengar.
 

P-L

Medlem
Har en resa avbokad den 7e mars utan återbetalning så OM de verkligen kör efter avbokningsdatum har de inte kommit till 7e än. (eller så har de hoppat över min).

Hoppet med denna tråden är att det ska dyka upp ett antal inlägg med resor som avbokats under mars som har återbetalats. Vi får väl se när första inlägget med återbetalning kommer!

Lustigt för de sa 9e mars till mig för två dagar sen!
 
Avbokning av award 16/4, idag fick jag detta mejl.

74748e3f46be32bb7f43d629327eb4de.jpg
 
Toppen