Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Tonton

Medlem
För man som inte vill räkna själv:
Kvalifikationsperioden slutar | Medlemsnivå slutar (efter förlängning)
31 mars 2020-----------------------30 juni 2021
30 april 2020------------------------31 juli 2021
31 maj 2020-------------------------31 augusti 2021
30 juni 2020-------------------------30 september 2021
31 juli 2020--------------------------31 oktober 2021
31 augusti 2020--------------------30 november 2021
30 september 2020----------------31 december 2021
31 oktober 2020--------------------31 januari 2022
30 november 2020-----------------28 februari 2022
31 december 2020-----------------31 mars 2022
31 januari 2021----------------------30 april 2022
28 februari 2021---------------------31 maj 2022

Kommentar: Det är lite förvirrande när SAS visar bara kvalifikationsperioden på appen och webbsidan, men ej medlemsperioden (som visas bara på fysiskt medlemskort, men inte "kortet" i appen). Dock har jag Diamant NFC-klistermärket så har jag lyckas uppmärksammat när min medlemsperiod egentligen slutar.

Snyggt översikt. Jag tog mig friheten att sätta in det som en bild också:

Skärmavbild 2020-04-22 kl. 20.05.03.png
 

iceland

Medlem
Hmm, SAS säger ju följande: "The membership level extension benefit means that at your membership level expiry date you will be renewed with current tier level regardless if you have reached the limit for renewal in your previous qualification period."

Det borde rimligtvis gälla alla, oavsett "membership expiry date"? Kanske bara är önsketänkande från min sida …
 

Greger

Medlem
"How will my Lifetime Gold status be affected if I am renewed by the membership level extension benefit?

If your current membership level is Gold or above and you are eligible for the membership level extension benefit, then your extended membership level year will raise your counter for consecutive Life time gold year according to EuroBonus program rules for Life time gold."

FAQ: Corona EuroBonus | SAS

Hittade inte detta någonstans i forumet så postar här. Sökte efter den här informationen febrilt!

EDIT: Blandar kanske ihop det med deras andra erbjudande... :(
 

ante_77

Medlem
Blir intressant att se hur gold for life kommer att hanteras. Kommer ett förlängt guld/diamant-medlemskap räknas?

1) Förlängt räknas och således tickar det in två år till gold for life
2a) Förlängt räknas inte och det sållar potentiellt en del...
2b) Man kan fortfarande registrera tänkta (tidigare bokade) resor för att kvalificera för nivå som räknas med i Gold for life.
3)?

Vad tror ni?

Personligen är jag nära 10år och vill inte missa. Är dock home free med både alt 1 och 2b ovan. Och troligen 2a om det öppnar upp lite i höst.
Jag hade inte chansat på att det förlängda året räknas som guld, lite beroende på hur länge detta varar.
Varar det allt för länge så har man ingen nytta av sitt LTG, då det inte existerar något bolag längre.
Förhoppningsvis slipper jag ha nytta av mitt LTG i typ 25 år till då jag förhoppningsvis tar pension.
 

Greger

Medlem
Jag hade inte chansat på att det förlängda året räknas som guld, lite beroende på hur länge detta varar.
Varar det allt för länge så har man ingen nytta av sitt LTG, då det inte existerar något bolag längre.
Förhoppningsvis slipper jag ha nytta av mitt LTG i typ 25 år till då jag förhoppningsvis tar pension.

Jag kan inte tolka det här nedan annat än att man får kvalificeringsår för LTG.

bild.jpg
 

Johans00

Medlem
Tur i oturen, hade inga planer alls på att återkvala till Diamond. Nu är Diamond säkrat till Januari 2022 och Gold till minst Januari 2023. Tack SAS!!!
 

palmen

Moderator
Jag hade inte chansat på att det förlängda året räknas som guld, lite beroende på hur länge detta varar.
Varar det allt för länge så har man ingen nytta av sitt LTG, då det inte existerar något bolag längre.
Förhoppningsvis slipper jag ha nytta av mitt LTG i typ 25 år till då jag förhoppningsvis tar pension.
Man behöver inte chansa, SAS skriver uttryckligen att året man får förlängt räknas in i LTG
upload_2020-4-22_20-59-12.png

FAQ: Corona EuroBonus | SAS
 
Toppen