Senaste nytt

Vilka bolag går under i Coronas spår?

Skulle ni våga flyga igen ?? jag skulle göra det,men frågan är om den stora massan vågar ??

Jag skulle ha rest till sydney i maj/juni och vi fick checkar av quantas att andvända innan 31/12-21 och nu hörde även singapore med samma erbjudande ,hoppas det går då jag bokat via en internet resebyrå
Varför skulle inte folk våga flyga igen efter Corona är över?
 

M.K

Medlem
Jag tror också att resandet får sig en rejäl knäck efter detta. Till skillnad från andra åsikter jag sett här tror jag att fritidsresandet påverkas ännu mer än affärsresandet. Detta av tre skäl:

Oro för kvarvarande smittorisk i mer okända områden än hemmavid.

Privatekonomin. Många permitterade/arbetslösa och inte minst oron att själv drabbas.

Lokalpatriotism. Något jag själv känner. Folk vill stödja sitt lokala näringsliv lite extra nu.

Om mina tankar stämmer ligger reserelaterade bolag som främst vänder sig till privatresande sämst till framöver. Oväntade fusioner ska heller inte uteslutas.

Vi resglada lär få se helt otroliga möjligheter direkt efter krisen p g a låga bokningstal och otroligt låga bränslepriser för bolagen. Det är det positiva.
 

Patrik

Medlem
Jag tror också att resandet får sig en rejäl knäck efter detta. Till skillnad från andra åsikter jag sett här tror jag att fritidsresandet påverkas ännu mer än affärsresandet.

Håller detta i sig ett tag så lär affärsresandet också minska då företagen inser att man kan arbeta med videomöten i mycket större utsträckning, kvar blir då situationer där det personliga mötet är oslagbart. T.ex. initiala mötet, sen blir efterföljande på video... så förbered er på att motivera resandet i större utsträckning än hittills.
 
Håller detta i sig ett tag så lär affärsresandet också minska då företagen inser att man kan arbeta med videomöten i mycket större utsträckning, kvar blir då situationer där det personliga mötet är oslagbart. T.ex. initiala mötet, sen blir efterföljande på video... så förbered er på att motivera resandet i större utsträckning än hittills.

Jag tror också att även affärsresandet kommer att minska. Många företag, inte bara reseföretag och restauranger, har haft kraftigt neddragen försäljning och produktion, men inte kunnat minska kostnaderna i motsvarande omfattning vilket innebär att man gått minus under den här perioden. För att kunna hämta hem detta så kommer man att se över alla kostnader även framöver och då tror jag att resorna är en av de saker som får stryka på foten.

Jag är faktiskt tveksam till om det alls kommer att gå tillbaka till hur det var förut.
 
Vem vet all jakt på status hos flyggbolagen kanske kommer försvinna ,gud vad med flygplan som kommer bli ståendes när detta är över ,om nu flygbolagen aldrig mera kommer komma i fatt alla a380 om dom inte kommer ha råd att flyga med :(
 

M.K

Medlem
@Johan Gott Ja exakt. Speciellt de bolag som inte hedgat kan få se en enorm besparelse den dag vi återkommer till mer normala tillstånd. Oljepriset lär inte heller stiga till gamla nivåer på en stund tack vare den stora lageruppbyggnad som sker nu med kraftigt minskad förbrukning och samtidig produktionsökning.

E0A58C9C-7079-49A3-A35E-59E5C39D2323.jpeg
 

Homer

Medlem
Toppen