Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

Wayne

Medlem
Typiskt livet....men fick för första gången guldkort nu i början av februari och kommer antagligen inte få det nästa år då jag reste mer än normalt i tjänsten i år. Tänkte då att använda lounge och andra fördelarna på våra privata resor i år...haha...så kommer Corona direkt efter man fick kortet. Intressant att se om man får behålla guld ett år till om Corona sätter stopp för resandet i 6-9 månader för många resenärer i år.
 
Två betalda long-haul vaskade pga stoppen (Singapore och Miami), och därmed 20.000 välbehövda poäng för att behålla EBG. Men det är långt till hösten, så det kanske rättar till sig. Har en San Fransisco tripp i augusti, men behöver fylla upp med en till innan slutet september för att vara på säkra sidan
 

palmen

Moderator
Två betalda long-haul vaskade pga stoppen (Singapore och Miami), och därmed 20.000 välbehövda poäng för att behålla EBG. Men det är långt till hösten, så det kanske rättar till sig. Har en San Fransisco tripp i augusti, men behöver fylla upp med en till innan slutet september för att vara på säkra sidan
Det är väl möjligt att boka av och få skatter tillbaka åtminstone så slipper du vaska de helt.
 
Två betalda long-haul vaskade pga stoppen (Singapore och Miami), och därmed 20.000 välbehövda poäng för att behålla EBG. Men det är långt till hösten, så det kanske rättar till sig. Har en San Fransisco tripp i augusti, men behöver fylla upp med en till innan slutet september för att vara på säkra sidan

Ouch, så segt.
 

Johan Hbg

Medlem
Två betalda long-haul vaskade pga stoppen (Singapore och Miami), och därmed 20.000 välbehövda poäng för att behålla EBG. Men det är långt till hösten, så det kanske rättar till sig. Har en San Fransisco tripp i augusti, men behöver fylla upp med en till innan slutet september för att vara på säkra sidan
Vaskade? Får ni inte göra ombokning?
 
Det är väl möjligt att boka av och få skatter tillbaka åtminstone så slipper du vaska de helt.
Vaska var kanske fel uttryck, menade att jag gick miste om poängintjäning. Thai betalar tillbaka det mesta (av 18000 DKR) och från LH får jag tillbaka skatterna. Får använda det till nya biljetter under sommaren men lär inte ta igen poängen (+25000).
 

Doctor-X

Medlem
Det får kanske bli räddningsplankan, har ett Premium som kan uppgraderas till Elite. Ger uppgradering också 20k statuspoäng?

Ja!

Men vänta inte för länge, de där 20k statusgrundandepoängen kan komma allt ifrån 1 vecka upp till 2 månader.

Hade jag varit i dina skor hade jag skaffat Elite ca 3 månader innan brytpunkten för ditt SAS-år. Man vet inte hur länge detta kommer pågå, jag hoppas verkligen vi är tillbaka på banan i augusti - men som läget ser ut nu är vi nog bara i början av vad som komma skall, om infon jag får på jobbet stämmer (Universitetssjukhus i Sverige).
 

Fidde

Medlem
Det får kanske bli räddningsplankan, har ett Premium som kan uppgraderas till Elite. Ger uppgradering också 20k statuspoäng?

Kom dock ihåg, som påpekats många gånger, att spend inte följer med mot voucher vid ändring av kort. Kan därför vara så att du istället vill skaffa Elite utöver och säga upp premium när du nått vouchern.
 
Toppen