Senaste nytt

SAS stoppar alla awardbokningar med Star Alliance

bankb

Medlem
Bravo! Långt ifrån alla försäkringsbolag tillåter/värderar medlemspoäng på det sättet, grattis till ett bra val. Jag vet att exempelvis Länsförsäkringar godkänner detta, får jag fråga var du hade din försäkring när detta hände?
Länsförsäkringar :)

Pratade precis med Tallin som för det första svarade snabbare än jag någonsin varit med om. För det andra avbokade och återbetalade allt, inkl förra vändas ändringar. Dock inte lycka på att få tillbaka de utgående vouchers jag brände vid förra ombokningen. Men fick känslan att jag hade fått det om det var de vouchers som låg på bokningen som gått ut.

Väldigt spekulativt, men känns som att de fått en instruktion att lösa saker så snabbt det bara går om det inte innebär större utbetalningar av pengar. Eller då kanske de också försöker lösa så snabbt det går.
 
Länsförsäkringar :)

Pratade precis med Tallin som för det första svarade snabbare än jag någonsin varit med om. För det andra avbokade och återbetalade allt, inkl förra vändas ändringar. Dock inte lycka på att få tillbaka de utgående vouchers jag brände vid förra ombokningen. Men fick känslan att jag hade fått det om det var de vouchers som låg på bokningen som gått ut.

Väldigt spekulativt, men känns som att de fått en instruktion att lösa saker så snabbt det bara går om det inte innebär större utbetalningar av pengar. Eller då kanske de också försöker lösa så snabbt det går.

Fick du alltså tillbaka bokningavgifter också (från Tallin)?
 

Griffin

Medlem
Jag kan tänka mig att inte få tillbaka bokningsavgiften i tider som dessa, åtminstone beslutade jag mig för att inte ringa och jaga dem just nu.
 

Lasse Kongo

Medlem
Läste igenom tråden nu. Såg att ombokning av bonusresa och utgående voucher diskuterats lite.
Jag har en bokning till min sambos mamma och syster i april ifrån Bangkok till Köpenhamn och tillbaka i maj. Mamman är i riskgruppen och vi har nog bestämt oss för att avboka resan. Resan är bokad med en voucher som nu är för gammal. Är det någon som tagit diskussionen med Tallin om att få boka om resan med befintlig voucher även om den blivit för gammal?
 

gjohansson

Medlem
Läste igenom tråden nu. Såg att ombokning av bonusresa och utgående voucher diskuterats lite.
Jag har en bokning till min sambos mamma och syster i april ifrån Bangkok till Köpenhamn och tillbaka i maj. Mamman är i riskgruppen och vi har nog bestämt oss för att avboka resan. Resan är bokad med en voucher som nu är för gammal. Är det någon som tagit diskussionen med Tallin om att få boka om resan med befintlig voucher även om den blivit för gammal?
Flera har skrivit att de fått tillbaka den med en utökad giltighetstid.
 

Capa

Medlem
Har jag förstått det rätt om det är så att man får göra ändringar i befintlig 2-4-1 bokning? Alltså lägga till/ta bort ben etc. med vissa undantag (inga SQ flighter är bokningsbara vad jag förstått?). Även om Fly Premium verkar fungera som vanligt så är det väl rimligt att anta att man inte kan göra om en Fly Premium bokning till en 2-4-1 heller, eftersom det klassas som en "ny" bokning? :)
 

aikelo

Medlem
Har jag förstått det rätt om det är så att man får göra ändringar i befintlig 2-4-1 bokning? Alltså lägga till/ta bort ben etc. med vissa undantag (inga SQ flighter är bokningsbara vad jag förstått?). Även om Fly Premium verkar fungera som vanligt så är det väl rimligt att anta att man inte kan göra om en Fly Premium bokning till en 2-4-1 heller, eftersom det klassas som en "ny" bokning? :)
Det funkade för mig igår att ändra befintlig bokning.
Jag kom på idag att jag gjorde bort mig lite. När inte jag fick min SQ bokning till Bali så avbokade jag. Borde ha ändrat till Turkish så att man iaf hade en levande bokning om något najs skulle dyka upp.
 
Last edited:

P-L

Medlem
Jag ringde in idag för att göra en ändring på existerande Star Alliance-bokning. Fick blankt nej.
Kötiden var iaf bara 1 min så inte mycket tid förlorad :p
 
Toppen