Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

TomJ

Medlem
För min del, hellre lägre gräns än längre t
Som någon skrev här på forumet någon gång;

Det är ett frequent flyer program, inte ett frequent köpa biljetter program.

Dessutom är det många med mig som inte bokat med SAS men med andra *A som skulle säkra status, och den "lösningen" skulle därför missa ganska många..

Jag tror att sänka kravet till 0 poäng under de månader som krisen varar är det allra bästa för de flesta inblandade. Det blir som att krisen inte existerade poängintjäningsmässigt. De som förlorar på det är ju förstås de som brukar köra ett antal milage runs sista månaden och har 31 mars som brytdatum.

Men man slipper ändra på ALLAS brytdatum med alla diskussioner som "hade ni inte ändrat MITT datum hade jag haft guld i år igen", alla som får in amex 20k på fel sida om brytpunkten osv osv.
 

Homer

Medlem
Nu även Flying Blue


  • We have lowered the XP objective by 25% for our Silver, Gold and Platinum members to maintain their current level. At this moment, this only applies to members that have a qualification period ending in March, April or May 2020.
  • We will prevent all Miles from expiring between now and the end of 2020 for all members.
We will continue to monitor the situation closely as it evolves. Similar or further actions will be taken in the months beyond May 2020. We are committed to sharing details when available.

Flying Blue
 
Nu även Flying Blue


  • We have lowered the XP objective by 25% for our Silver, Gold and Platinum members to maintain their current level. At this moment, this only applies to members that have a qualification period ending in March, April or May 2020.
  • We will prevent all Miles from expiring between now and the end of 2020 for all members.
We will continue to monitor the situation closely as it evolves. Similar or further actions will be taken in the months beyond May 2020. We are committed to sharing details when available.

Flying Blue
Väldigt få alltså då många varit medlemmar sedan innan FB gjorde om kvalificeringstiden, eller hur?
 

gjohansson

Medlem
Nu är ju topic egentligen EB men förstår inte detta med att bara sänka gränsen för de med brytpunkt under dessa tre månader. Precis som att det bara är de som missar resande under dessa månader och behöver hjälp.
Nu är ju inte jag drabbad men många andra kan ju bli sen när det beger sig att deras brytpunkter närmar sig.
 

TomJ

Medlem
Nu är ju topic egentligen EB men förstår inte detta med att bara sänka gränsen för de med brytpunkt under dessa tre månader. Precis som att det bara är de som missar resande under dessa månader och behöver hjälp.
Nu är ju inte jag drabbad men många andra kan ju bli sen när det beger sig att deras brytpunkter närmar sig.

"at this moment"

Det är nog så att de gör detta initialt för att slippa alla kundtjänstsamtal från oroliga stamkunder. Men å andra sidan kan det vara så att man hoppas att de som har från juni och framåt ska komma igång och köra milage-runs så det stänker om det i sommar så bolaget kommer på fötter igen :)
 
Toppen