Senaste nytt

Kristi Himmelsfärd 2020, var åka i Europa?

ulagun

Medlem
Lissabon? Trevlig stad och rätt bra priser. Går enkelt att ta en tur längs kusten också.
EPIC Sana Lisboa Hotel såg fint ut.
Instämmer
Men,
Vi besöker Lissabonkusten minst en gång/år och föredrar faktiskt att bo ute i trevliga Cascais med bra utbud på restauranger härliga promenader längs kusten bra kommunikationer, buss Sintra och 40 minuter pendeltåg in till Lissabon.
Bor ofta på Hotel Bahia, OBS med sea view. Ingen lyx men utsökt läge pool på taket och hyfsat pris.
 

Mr Basic

Medlem
Hilton Malta?

Trevligt hotell.
Trevlig pool
Trevlig ö.
Trevligt väder.

:)
Instämmer. Här var vi 2018.
Bodde i Silema på AX The Victoria Hotel (takpool)

Lissabon? Trevlig stad och rätt bra priser. Går enkelt att ta en tur längs kusten också.
EPIC Sana Lisboa Hotel såg fint ut.
Instämmer även här. Besöktes 2019.
Bodde dock på hotell utan pool vilket jag bannade mig själv för när tempen låg på +35-40C
 

Mikado

Medlem
Instämmer med de som tipsat om Lissabon. Både Epic Sana och intercontinental i Estoril/Cascais är mycket bra hotell!
 

Rickard_O

Medlem
Finns Uber i Aten? När jag var där så hittade jag bara något som hette Beat.

Håller dock med om området kring Melia (bodde också i området vid senaste besöket), är kanske inte farligt men kändes lite halvstökigt.
Var tvungen att snabbgoogla, tydligen borttaget, jag var i Aten 2015 har jag för mig, då fanns det.
Var även vanliga taxibilar som körde uber, vilket måste ju vara den bästa kompromissen där det är bråk mellan uber och vanliga taxichaufförer.

Gillade inte attityden hos dom vanliga taxichaufförerna i Aten, riktiga hustlare, erbjöd en chaufför 5€ för en resa från Monastiraki torget till Melia, han bara garvade mig i ansiktet och sa typ "10€ or taxameter", sa åt han att köra taxameter, slutade på 4,70. Krävde mina 30cent tydligt och klart i växel då, har för mig att jag fick ett mumlande 'Malaka' tillbaka tillsammans med mina 30 cent :D
 

toer00

Medlem
Spanska fastlandet levererar! Sevilla (SVQ) kan nås 1ggr / vecka med direktflyg SAS. Annars LH till Madrid och vidare med AVE (Spanska ”X2000”...) till Sevilla. Många bra 4-stjärniga hotell och tapas, flamenco och mys så det slår... Prova gärna Hotel Casa 1800. Privatägt boutique hotell mitti gamla staden.
 

Taxman

Medlem
Stort tack för alla tips, nu ska bara coronasoppan lösa sig så ska vi nog kunna få ihop något trevligt.
 

011430121

Medlem
Lissabon? Trevlig stad och rätt bra priser. Går enkelt att ta en tur längs kusten också.
EPIC Sana Lisboa Hotel såg fint ut.

En del trevliga tips ovan som Lissabon och Barcelona (W Barcelona har pool och är för övrigt ett riktigt bra hotell!).
Kontrar med en tripp till Göteborg och bo på Dorisa (ingår i SLH och är Krug ambassador). Mycket trevligt och charmigt hotell, värt en resa i sig, men ingen pool. Dock, de har en deal med Hagabadet som verkar bra.

Säger också Lissabon, om smittspridningen följer given trend och planar ut om 3v...och därmed är till nära utraderad i Maj. Brukar åka årligen till Lissabon, men tänkte avvakta om ökningen i Spanien snart får fart på den tråkiga utvecklingen även i Portugal.
Trots att en avrådan kanske inte kommer på plats är det ju trist om mycket är stängt.

Om inte så säger jag Malta, som är varmt och ser ut att (oförklarligt, med tanke på Italien) ha förskontats från smittan (de har väl inte anskrämlig sjukvård, så man borde ha kikat).

Instämmer
Men,
Vi besöker Lissabonkusten minst en gång/år och föredrar faktiskt att bo ute i trevliga Cascais med bra utbud på restauranger härliga promenader längs kusten bra kommunikationer, buss Sintra och 40 minuter pendeltåg in till Lissabon.
Bor ofta på Hotel Bahia, OBS med sea view. Ingen lyx men utsökt läge pool på taket och hyfsat pris.

Instämmer med de som tipsat om Lissabon. Både Epic Sana och intercontinental i Estoril/Cascais är mycket bra hotell!

Om ni åker till Lissabon, lägg in en dagstur till pärlan Porto, trevlig stad och mycket färre personer än i Lissabon som vill sälja droger till dig
 
Toppen