Senaste nytt

Upgrade - British Airways?

trekker

Medlem
Jag är rätt säker på att du kan ringa och boka det om du har connections men BA's usla IT-system fixar inte att erbjuda det online.
Då måste jag ju veta att erbjudandet finns, annars blir det ju ringa varje dag vilket blir ganska jobbigt. Jag har testat att ringa ett par ggr förut men fått dåliga priser.
 

henke12

Medlem
Har vi några färska mätpunkter om man fortfarande får erbjudanden om att uppgradera ekonomi -> business på en europaflygning?
LHR-ARN enkelresa i detta fall

Spelar det nån roll om man bokar "economy classic" eller "economy basic"?
 

GOTBound

Medlem
Har vi några färska mätpunkter om man fortfarande får erbjudanden om att uppgradera ekonomi -> business på en europaflygning?
LHR-ARN enkelresa i detta fall

Spelar det nån roll om man bokar "economy classic" eller "economy basic"?

Ja, de erbjuder detta, jag har bokat 6st (3st GOT-LHR och 3st GOT-LHR) i februari och mars. Erbjudandet dyker upp 48h efter bokningen.
Jag har bokat economy basic biljetter som jag uppgraderat för 599 kr per leg.

EK
 

trekker

Medlem
Ja, de erbjuder detta, jag har bokat 6st (3st GOT-LHR och 3st GOT-LHR) i februari och mars. Erbjudandet dyker upp 48h efter bokningen.
Jag har bokat economy basic biljetter som jag uppgraderat för 599 kr per leg.

EK
Erbjudantet dyker inte alltid upp efter 48 timmar även om det oftast gör det. Om det inte kommer så brukar jag logga in och kolla en gång om dagen (minst) tills det slutligen kommer ett erbjudande. De senaste åren tror jag att jag kunnat uppgradera ca 99 av 100 flyg. Priserna för uppgradering har dessutom gått ner en del, det brukade kosta £59 att uppgradera på sträckan MAN-LHR men numera kostar det £49. Har man mot förmodan inte fått uppgradera innan (t ex om man har connection) så har de ibland uppgraderingserbjudande på flygplatsen till ett lite högre pris än priset online.
 

GOTBound

Medlem
Erbjudantet dyker inte alltid upp efter 48 timmar även om det oftast gör det. Om det inte kommer så brukar jag logga in och kolla en gång om dagen (minst) tills det slutligen kommer ett erbjudande. De senaste åren tror jag att jag kunnat uppgradera ca 99 av 100 flyg. Priserna för uppgradering har dessutom gått ner en del, det brukade kosta £59 att uppgradera på sträckan MAN-LHR men numera kostar det £49. Har man mot förmodan inte fått uppgradera innan (t ex om man har connection) så har de ibland uppgraderingserbjudande på flygplatsen till ett lite högre pris än priset online.

Sant, det dyker inte upp automatiskt, men om det dyker upp så är det först efter 48h (eller ev. senare om det inte dyker upp efter 48h). Dock som @trekker skriver det är hög frekvens på när de dyker upp.

EK
 

henke12

Medlem
Det är inte denna va? Längst ner till höger i "manage my booking"?
157GBP LHR-ARN
Skärmavbild 2020-03-11 kl. 23.44.43.png
 

Lasse Kongo

Medlem
Funderar på att boka GOT-LON-GOT med BA i oktober. Nån som vet hur det fungerar med uppgraderings erbjudande idag?
 
Toppen