Senaste nytt

Ny kampanj - GOLD direkt med Nordic Choice MC

Patrik

Medlem
Men skit, jag skaffade ju ett kort för typ två månader sedan. Borde ha väntat :(

...så där tänkte jag också första gången detta dök upp, nu sitter jag här ändå med platinum..., guld är inte särskilt svårt att nå:
24 nätter ifrån Mastercard (2 per månad) och sen 6 nätter på hotell.
eller
50.000 poäng, bara att använda kortet och flytta coop-poäng under någon kampanj så behöver du inte ens bo på något hotell för guldet...
 

joda

Medlem
...så där tänkte jag också första gången detta dök upp, nu sitter jag här ändå med platinum..., guld är inte särskilt svårt att nå:
24 nätter ifrån Mastercard (2 per månad) och sen 6 nätter på hotell.
eller
50.000 poäng, bara att använda kortet och flytta coop-poäng under någon kampanj så behöver du inte ens bo på något hotell för guldet...
Jo, visst är det så.
Bor inte överdrivet mkt på hotell men guld kommer jag upp i med ganska god marginal med deras kort. Bara surt att kollegan nu seglade upp på guld före mig, helt oförtjänt dessutom ;)
 

molntankar

Medlem
Jo, visst är det så.
Bor inte överdrivet mkt på hotell men guld kommer jag upp i med ganska god marginal med deras kort. Bara surt att kollegan nu seglade upp på guld före mig, helt oförtjänt dessutom ;)

Jag tycker du ska skriva till Nordic Choice och be dem fixa guld även till dig (lite välvilja liksom), och bifoga en bild på en söt hund :)

Funkar inte det kan du demonstrativt klippa sönder ditt kort och skicka en bild på det istället!
 

Boomboom

Medlem
Är inte värdet av poängen man tjänar in ganska lågt eller tänker jag fel?

Clarion Post kostar 25000 poäng eller runt 1 500 kr per natt, vilket ger en värdering av varje poäng på 6 öre, dvs 0,6% i cashback.
 

palmen

Moderator
Är inte värdet av poängen man tjänar in ganska lågt eller tänker jag fel?

Clarion Post kostar 25000 poäng eller runt 1 500 kr per natt, vilket ger en värdering av varje poäng på 6 öre, dvs 0,6% i cashback.
Beror ju på var och när du nyttjar det.
Elitloppshelgen i Stockholm startar priserna långt över 3000 kronor, som platinum kan man då boka med poäng.
Finns flygplatshotell för 10k poäng som lätt kan kosta över 1000 kronor, glöm inte bort flexibilitet i en sådan bokning.

Man ska även ta med i beräkning hur lätt det är att skaffa poäng när man värderar dom.
Tex amerikansk amex har 1MR per dollar, i Sverige 1MR per krona, blir med andra ord 10x skillnaden ungefär på hur lätt man tjänar poäng.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen