Senaste nytt

Har du fått nytt kort från Qatar Airways?

D

Deleted member 30163

Guest
Jag började flyga rätt sent med Qatar, 2017. Då jag blev silver fick jag ett fysiskt kort ganska snabbt.
Eftersom dessa gäller ett år hoppades jag på att få ett nytt 2018, men det fick jag inte. Inga problem jag använder appen och det fungerade bra.

Jag klagade då på kundtjänst sent 2019 och dom lovade att ett nytt kort skulle komma. Krävde min adress trots att det står i min profil, och jag har inte använt någon annan adress. Inget kort kom.

2020 blev jag guld och då skulle återigen ett nytt kort komma, trots att jag inte fått mitt nya silverkort. inget har dykt upp.

Har sett pressrelease om att Qatar slutar med fysiska kort, inget om det i mail med kundtjänst.

Det är mycket enklare att ha ett kort i plånboken på oneworld, efter en lång flight kan mobilen vara urladdad och då kommer man inte in på sin transfer lounge. Är det någon som upplever samma problem med Qatar och privilege club kort?
 

Robert flysas

Moderator
Jag började flyga rätt sent med Qatar, 2017. Då jag blev silver fick jag ett fysiskt kort ganska snabbt.
Eftersom dessa gäller ett år hoppades jag på att få ett nytt 2018, men det fick jag inte. Inga problem jag använder appen och det fungerade bra.

Jag klagade då på kundtjänst sent 2019 och dom lovade att ett nytt kort skulle komma. Krävde min adress trots att det står i min profil, och jag har inte använt någon annan adress. Inget kort kom.

2020 blev jag guld och då skulle återigen ett nytt kort komma, trots att jag inte fått mitt nya silverkort. inget har dykt upp.

Har sett pressrelease om att Qatar slutar med fysiska kort, inget om det i mail med kundtjänst.

Det är mycket enklare att ha ett kort i plånboken på oneworld, efter en lång flight kan mobilen vara urladdad och då kommer man inte in på sin transfer lounge. Är det någon som upplever samma problem med Qatar och privilege club kort?

Kan inte svara på din fråga MEN vill verkligen hålla med ang plastkorten! Det går inte helt att förlita sig på mobilen.
 

GOTBound

Medlem
HERTZ (Sverige?) har slutat med plastkorten pga. miljöskäl. Jag tappade bort mitt kort senast när jag hämtade ut bil hos Hertz av alla ställen för ett par veckor sedan. Plastkort klistrar sig bra mot mobilens display i fickan... tur att det ”bara” var Hertz kortet och inget annat kort.

Jag mailade Hertz Sverige när jag kom hem som brukligt när jag frågat om fysiska kort tidigare vid tier uppväxling men nu fick jag svar att de slutat skicka ut plastkort.

Det trista är att Hertz kort inte går att få över till Wallet eller ens i deras egna app!

EK
 

Robert flysas

Moderator
HERTZ (Sverige?) har slutat med plastkorten pga. miljöskäl. Jag tappade bort mitt kort senast när jag hämtade ut bil hos Hertz av alla ställen för ett par veckor sedan. Plastkort klistrar sig bra mot mobilens display i fickan... tur att det ”bara” var Hertz kortet och inget annat kort.

Jag mailade Hertz Sverige när jag kom hem som brukligt när jag frågat om fysiska kort tidigare vid tier uppväxling men nu fick jag svar att de slutat skicka ut plastkort.

Det trista är att Hertz kort inte går att få över till Wallet eller ens i deras egna app!

EK

Min känsla är att de som drar in korten (hyrbilar, hotell osv) gör det av ekonomiska skäl för att spara pengar, inte miljö......
 

QR A319

Medlem
Silverkort i plast, guldkort i plast samt platinumkort i borstad metall har aldrig diskuterats att dra in. Att QRPC,sedan blockaden inleddes, haft stora problem med att nå ut med postförsändelserna till sina premiumkunder är ju rätt känt. Räkna kallt med 90 dagar från det datum du uppnådde/förnyade din status. Jag fick mitt första platinumkort senhösten 2017(Uppnådde status tidigt Juli som fortfarande är min brytpunkt) 2018 levererades inget till min postadress trots två kanske tre mail till kundtjänst. Oktober 2019 kom iallafall mitt nuvarande metallkort med giltighet 07/20.
Bästa fördelen med fysiska kort är de 2 bagagetaggar som medföljer i försändelsen.
 

samet

Medlem
Min känsla är att de som drar in korten (hyrbilar, hotell osv) gör det av ekonomiska skäl för att spara pengar, inte miljö......

Att skälet till många förändringar i vårt samhälle nu är ekonomiskt är uppenbart. Men alla har ju tack vara miljödebatten fått ett guldtillfälle, "gör det för miljön", spara pengar och vinn godhetspoäng.

Plastkort, plastpåsar, inte flyga i tjänsten osv...
 
D

Deleted member 30163

Guest
Tack, det var vad jag misstänkte. Hade tänkt bli Platinum i år, går ju rätt fort med QRPCG men med rådande världsläge tror jag inte det blir så. Borde ju inte ta 3 år att skicka ett kort kan man ju dock tycka. Tre månader sendan jag påminde, vill ju inte tjata eller. Platinum + Gulkorten borde dom kunna skicka med DHL eller motsvarande.

Ja, dessa använder jag ibland, men mest Amex egna.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jag har fått mitt kort nu, efter 3 månades tjat. Dvs mitt silverkort... :D :D
Så om 3 månader kanske jag får mitt guld.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen