Senaste nytt

Tips för lounge-access på Chicago O'Hare - flyger SAS

Olle K

Medlem
Vid Swiss loungen står det utanför ingången att den stänger kl 19, men när jag kom 1835 fick vi inte komma in för de hade börjat städa undan. Swiss flyget skulle avgå 19.20. Själv skulle jag flyga med SAS men tänkte testa Swiss loungen först.
 

JockeS

Medlem
Ser att dom bygger om och har därför stängt loungen för SAS fram till 24/3.

Vad har man för alternativ istället?
 

zippan

Medlem
Polaris.
Jag antar att du flyger affärsklass med SK, då du inte skriver något om reseklass, status hos något flygbolag eller om du har ett PP.
 

Hachans

Medlem
Ja. Där kommer du inte in om du flyger Plus.
Ser att dom bygger om och har därför stängt loungen för SAS fram till 24/3.

Vad har man för alternativ istället?

Du har inte tillgång till någon lounge, och PP-alternativen stänger redan strax efter åtta.

Antingen får du försöka hitta en United Club eller så jag kan rekommendera Tortas Frontera vid gate M18. Det var gott!
 

mha321

Medlem
Du har inte tillgång till någon lounge, och PP-alternativen stänger redan strax efter åtta.

Antingen får du försöka hitta en United Club eller så jag kan rekommendera Tortas Frontera vid gate M18. Det var gott!
United club är T1. Finns ingen i T5 tyvärr.

Enligt utsago ska airside bussen från T1 till T5 vara igång igen från 1a mars, men jag vet inte om vi sett någon bekräftelse på det. Om den är det så kan det vara värt den turen även för United Club beroende på hur mycket tid du har.
 

Hachans

Medlem
United club är T1. Finns ingen i T5 tyvärr.

Enligt utsago ska airside bussen från T1 till T5 vara igång igen från 1a mars, men jag vet inte om vi sett någon bekräftelse på det. Om den är det så kan det vara värt den turen även för United Club beroende på hur mycket tid du har.

Jag såg skylten för bussen i T5 i förrgår iaf.
 
Toppen