Hej!
Jag blåser liv i denna tråd då jag fått problem med en bokad bonusresa till Zambia i juni-juli. Resan är bokad med Eurobonuspoäng och en 2-4-1 voucher i business med utresa:
CPH-FRA-MUC-JNB-LUN
Hemresa:
LVI-JNB-MUC-CPH
Segmenten inom Europa är med Lufthansa, övriga med South African. I samband med att jag ska boka safari och boenden på plats uppmärksammar resebyrån (AmEx Platinum Travel) att flighten mellan Livingstone (LVI) är inställd aktuellt datum. Detta har jag inte informerats om men ser när jag uppdaterar min bokning att en hel del ändringar gjorts. På utresan är vi ombokade till en flight mellan FRA och JNB istället, samtidigt finns segmentet mellan FRA och MUC kvar.
På hemresan är vi ombokade ett dygn senare på sträckan LVI-JNB och flyget JNB-MUC är ändrat till JNB-FRA. Dock är sträckan JNB-FRA på ursprungligt datum, dvs 1 dygn före den nu ändrade flighten LVI-JNB. Därtill är vi inte inbokade på någon flight från FRA-CPH.
Sammanfattat uppfattar jag bokningen som riktigt trasig...
Jag har pratat med Tallinn som också ser att det är gjort ändringar men menar att de inte kan göra mer än att söka nya resekombinationer i befintligt utbud av awardresor som dessvärre var skralt. Möjligen kunde de under nästa vecka när supervisorn var på plats göra ett undantag för <24 timmarsregeln för stopp och på så vis lösa det om vi åker ett dygn tidigare från LVI och sedan tar befintlig (om-)bokning från JNB-FRA.
Jag ser på South Africans hemsida att de har ställt in sträckan JNB-MUC och att de ska boka om sina resenärer, vilket de gjort för oss. Dock har det inte anpassats till anslutningarna i Europa och sedan har det inte justerat för den inställda flighten mellan LVI och JNB.
Hur rekommenderar ni att jag går vidare? Ska jag ta kontakt med South African och höra om de kan hjälpa oss? Att boka av är inte något vi önskar utan kan justera resans längd +-1 dag.
Som jag förstår tråden gäller EU-reglerna, korrekt? Är det då Tallinn jag ska gå på igen?
Stort tack på förhand!