Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

miamiflyer

Medlem
Finns en tråd som listar alla rutter. Kan inte i huvudet men sök sammanställning star alliance första klass så lär du hitta.

Skulle påstå IAD, Washington också har F, utan att vara säker.

För några veckor sedan flögs LH418/419 med B744 utan F. Nu ser det ut att B748:an är tillbaka.
 

Carlos

Medlem
Hej, förlåt om svar på detta redan finns på forumet men jag blir inte klok på ett par saker. Enligt SAS Award Chart så kostar en resa från Nordamerika till Europa 175K i first, detta priset måste ju vara tur retur? eller?

Sen undrar jag hur mycket av en First ground experience man får när kommer som inkommande transfer passagerare som ska vidare till Stockholm. Ingen bil på tarmac, och ingen FCL antar jag?
 

danielhog

Medlem
Hej, förlåt om svar på detta redan finns på forumet men jag blir inte klok på ett par saker. Enligt SAS Award Chart så kostar en resa från Nordamerika till Europa 175K i first, detta priset måste ju vara tur retur? eller?

Sen undrar jag hur mycket av en First ground experience man får när kommer som inkommande transfer passagerare som ska vidare till Stockholm. Ingen bil på tarmac, och ingen FCL antar jag?
Det är tur och retur.

Du kommer in i FCL om du ankommer i F och ska vidare på genomgående biljett.
 
Last edited:

miamiflyer

Medlem
Hej, förlåt om svar på detta redan finns på forumet men jag blir inte klok på ett par saker. Enligt SAS Award Chart så kostar en resa från Nordamerika till Europa 175K i first, detta priset måste ju vara tur retur? eller?

Sen undrar jag hur mycket av en First ground experience man får när kommer som inkommande transfer passagerare som ska vidare till Stockholm. Ingen bil på tarmac, och ingen FCL antar jag?
Även om du inte har en anslutning har du rätt att besöka FCL.

Om du ankommer vid en remote stand blir du hämtad med bil.

Beroende på hur lång din bytestid är på FRA kan du gå till FCT:n istället.
 
Vill flyga till någon av flygplatserna LAX, LVS eller SFO hur ser det ut att få två platser bredvid till någon av dessa destinationerna samt tillbaka?
Hade tänkt åka till hösten (oktober-november) och vara iväg 2v-4v?
 

Olle K

Medlem
Jag ankommer med LH 2413 till terminal 5 MUC från ARN (litet plan 1+1 rad). Jag ska vidare med Lufthansa first till ORD från Terminal 2. Blir jag då hämtad vid planet med bil?
 

palmen

Moderator
Vill flyga till någon av flygplatserna LAX, LVS eller SFO hur ser det ut att få två platser bredvid till någon av dessa destinationerna samt tillbaka?
Hade tänkt åka till hösten (oktober-november) och vara iväg 2v-4v?
Både LAX och SFO är bland de svåraste destinationer att hitta First till med Lufthansa på en eurobonus-bokning. Det är väldigt sällsynt att det släpps två platser till någon av dessa destinationer, och om det skulle släppas så görs det troligtvis bara någon dag innan avresa.
Lufthansa flyger inte till Las Vegas så dit kommer du inte i First med dom.

Ska du vara borta 2-4 veckor kan du dessutom bara boka First på utresan som bäst då Lufthansa tidigast släpper First 2 veckor innan avresa till Eurobonus.
 

Olle K

Medlem
My bad..lite trött efter gungig överfart på Östersjön. Tänkte ankomstterminal men var avgång terminal 5. Kristina i Tallin sa dock att planet var 1+1 rad, inte ens 2+2 så vi inte kunde sitta ihop.
 
Toppen