Senaste nytt

Maldiverna i november - hur hitta bonusbiljetter?

Börling

Medlem
Har denna bokning i augusti
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Singapore airlines, Lufthansa
Kabinklass: Business ut, Business, First & Ekonomi hem
Avreseort: GOT
Destination: MLE
Enkelresa eller Tur&retur:T/R
Antal poäng (per person): 82500 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2241
Antal resenärer: Augusti 2
När (avresans tidpunkt): Aug 2020
Bokad: 31 dec 2019

Flighter:
GOT-CPH - SAS - CRJ900 - SAS PLUS
CPH-SIN - Singapore Air - Airbus 350 - Business C
SIN-MLE - Singapore Air - Boing 787 - Business C
MLE-SIN - Singapore Air - Boing 787 - Business C
SIN - FRA - Singapore Air - Boing 777 - First F
FRA-GOT Lufthansa - Airbus A320 - Ekonomi E

Jobbar på att hitta first ut. Men det skall nog överleva business på ditvägen också.
Man landar 06:20 på morgonen i SIN och flyger till MLE går 20:45 på kvällen och är i MLE 22:10 lokal tid. Så det blir en övernattning i Male på utresan.
Hem går planet 23:25 från MLE och landar i SIN 07:05 dagen därpå. Planet till FRA går 13:55. Man är i FRA 20:40 så det är väl risk för övernattning där också.
 

Peke

Medlem
Tack för all hjälp, bokat nu ToR till Maldiverna i november-december, via LHR och SIN på vägen dit, och SIN och AMS på vägen hem. Stannar 2 dar i Singapore på vägen dit men åker direkt hem. Fick Business hela vägen och First class på vägen hem från SIN till AMS. Letade genom att titta på flighterna på varje ben, och sen med SAS kundtjänst sätta ihop hela flighten.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Singapore Airlines
Kabinklass: Business ut, Business & First class hem
Avreseort: ARN
Destination: MLE (stannar även 2 dagar i SIN på vägen ut)
Enkelresa eller Tur&retur:T/R
Antal poäng (per person): 165000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2472
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Nov 2020 (hem Dec 2020)
Bokad: 17 Feb dec 2020
 

Canadien

Medlem
Tack för all hjälp, bokat nu ToR till Maldiverna i november-december, via LHR och SIN på vägen dit, och SIN och AMS på vägen hem. Stannar 2 dar i Singapore på vägen dit men åker direkt hem. Fick Business hela vägen och First class på vägen hem från SIN till AMS. Letade genom att titta på flighterna på varje ben, och sen med SAS kundtjänst sätta ihop hela flighten.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Singapore Airlines
Kabinklass: Business ut, Business & First class hem
Avreseort: ARN
Destination: MLE (stannar även 2 dagar i SIN på vägen ut)
Enkelresa eller Tur&retur:T/R
Antal poäng (per person): 165000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2472
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Nov 2020 (hem Dec 2020)
Bokad: 17 Feb dec 2020

Hur fick du igenom ett stopp på över 24h i Singapore på en bonusresa?
 

J1981

Medlem
Tack för all hjälp, bokat nu ToR till Maldiverna i november-december, via LHR och SIN på vägen dit, och SIN och AMS på vägen hem. Stannar 2 dar i Singapore på vägen dit men åker direkt hem. Fick Business hela vägen och First class på vägen hem från SIN till AMS. Letade genom att titta på flighterna på varje ben, och sen med SAS kundtjänst sätta ihop hela flighten.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Singapore Airlines
Kabinklass: Business ut, Business & First class hem
Avreseort: ARN
Destination: MLE (stannar även 2 dagar i SIN på vägen ut)
Enkelresa eller Tur&retur:T/R
Antal poäng (per person): 165000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2472
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Nov 2020 (hem Dec 2020)
Bokad: 17 Feb dec 2020


2 dar. Hur lyckades du? Ringde du tallin antar jag?
 

Peke

Medlem
2 dar. Hur lyckades du? Ringde du tallin antar jag?

Ringde kundtjänst (hon pratade svenska, så det var inte tallinn antar jag?), men specificerade exakt vilka flyg jag ville ha. Dvs jag gav ett flyg som gick drygt 2 dagar efter att vi anlände Singapore. Hon sade att det går att göra så under ett stopp, men inte fler.
 

palmen

Moderator
Ringde kundtjänst (hon pratade svenska, så det var inte tallinn antar jag?), men specificerade exakt vilka flyg jag ville ha. Dvs jag gav ett flyg som gick drygt 2 dagar efter att vi anlände Singapore. Hon sade att det går att göra så under ett stopp, men inte fler.
Antingen har de infört en ny regel eller så hade du väldig tur. Har själv fått igenom 30h stopp via svenska kundtjänst på en amex voucher bokning förra julen då de fick rycka in och hjälpa till.
Har dock aldrig hört att det går att få igenom via Tallinn.

Problemet med detta är att det finns risk att Tallinn vägrar röra bokningen då den strider mot reglerna, om man inte ändrar (varit med om det också).
 
Toppen