Senaste nytt

Hyrbil på Los Angeles Airport - Avis, Sixt eller annat?

Hachans

Medlem
Jag har provat Sixt och Avis på LAX. Min erfarenhet är följande:

- Sixt - Bra skyttelbuss, och mycket personal i uthyrningsdiskarna. Min biltyp fanns inte inne när jag kom dit, och istället för att bara ge mig en annan bil försöker de sälja på mig en uppgradering till den bilen som fanns, så att jag skulle slippa vänta. Trots att jag är Platinummedlem och skulle få fri uppgradering. Tackade nej och sen var det bara att köra waiting game. Blev erbjuden att köpa uppgradering två gånger till för att slippa vänta men jag väntade vid disken i en halvtimme, sen blev min ursprungliga bilklass klar. Smidig återlämning dock. Struligt som sjutton efteråt att få bonuspoängen till Eurobonus. Sixt skyller på SAS, som skyller på Sixt. Och jag fick aldrig de där 8k poängen. Sista gången jag hyrde med SIxt.

- Avis - Stora skyttelbussar, men förare som gärna hjälper till med bagage även om man inte bett dem för att man ska dricksa dem och blir sura om man inte dricksar vilket de gärna vädrar för hela bussen. Sällan kö på Avis preferred men appen fungerar dåligt, jag vet inte om jag har missat att uppdatera någon info eller så, men med appen ska det bara kunna vara att gå direkt till bilen. Uppgraderingskupong finns att hämta från Eurobonussidan, men har bara behövt visa den en gång. Aldrig snack om att behöva vänta på sin hyra biltyp. Finns den så finns den, annars får du något annat av bättre klass till ursprungspris. Sällan någon upsell heller vilket kanske hänger ihop med att du är kundklubbsmedlem redan. Återlämning sjukt smidigt och kvitto utskrivet på plats eller på mail.
 

HMJ

Medlem
Jag har varit många gånger i L.A och jag hyr alltid av Hertz, tycker dom är väldigt bra på LAX - alltid fått fina bilar och bra personal samt smidig drop-off.
Sen är det väldigt nära till första stoppet i L.A = In-N-Out burger :) Iofs har ju typ alla hyrbilsfirmor runt LAX nära dit.

Damn vad jag saknar In-N-Out........
 

chazzie

Medlem
Damn vad jag saknar In-N-Out........
Varje dag som går är en dag närmare att vi kan börja resa igen...

Låg sample size här, men jag blev väldigt imponerad av AVIS på LAX, precis som tidigare beskrivit så är processen smidig, uppgradering om det inte finns någon av ursprungsmodell utan att tjafsa/försöka sälja på dig en större bilmodell.

Jag längtar tillbaka till SoCal, har bara varit på en snabbvisit tidigare. Synd att ARN-LAX försvann, det hade smakat perfekt med ett byte och Premium Eco till vettigt pris för 2 veckor av "Goin' Cali".
 
Toppen