Senaste nytt

Hertz President's Circle frågor och funderingar

JohnR

Medlem
Är det någon som hyrt i USA med Ultimate Choice och beställt bilbarnstol på ”ursprungliga” bilen? Kan det vara så enkelt att man väljer en bil och hojtar till vid disken när man går dit med nyckeln att man lagt till en bilbarnstol i bokningen så hämtar de en?
Man brukar får hämta bilbarnstolen vid kontoret, alt säga till så kommer de ut med den. Jag har aldrig varit med om att komma ut till en bil med monterad bilbarnstol oavsett om jag hyrt med Hertz eller Avis.
 

Tolle

Medlem
Inte riktigt svar på din fråga men senast på MCO hade jag beställt en 7-sits SUV men blev hänvisad till Ultimate Choice PC delen på välkomst tavlan, trotts att jag beställt en specifik kategori för mitt behov och inte minsta möjliga bil för att få tillgång till Ultimate Choice(sen vad det blev av detta har jag postat i en annan tråd). Jag killgissar att du hämtar bilbarnstolen i Gold båset, men ta det för vad det är en killgisning.

EK

Yes, jag såg det i andra tråden! Bra att veta att det inte är värt att ta något annat minsta möjliga för UC, lite fult av dem att inte låta dig ta den stora 7-sitsiga SUVen du betalt extra för...
 

Tolle

Medlem
Man brukar får hämta bilbarnstolen vid kontoret, alt säga till så kommer de ut med den. Jag har aldrig varit med om att komma ut till en bil med monterad bilbarnstol oavsett om jag hyrt med Hertz eller Avis.

Tack! Blir första gången vi inte tar med oss bilbarnstolen, så det var detta jag ville höra:)
 

Ssyrk

Medlem
Hej

Hyrde tydligen inte tillräckligt med bil förra året så blev av med min President Circle.
Hur högt kan jag matcha med Eurobonus Guld?
 
Fick mejl idag att jag är med PC under 2020 också. Kan tillägga att jag inte hyrt av Hertz på minst 2 år, och aldrig varit någon storkund hos dem.
Nåväl, ska till Florida/Miami snart och funderar på att hyra via dem för att få en uppgraderad bil. Vad kan jag förvänta mig om jag betalar för en klass C bil? Lite svårt att se detta på deras hemsida.
 

aikelo

Medlem
Fick mejl idag att jag är med PC under 2020 också. Kan tillägga att jag inte hyrt av Hertz på minst 2 år, och aldrig varit någon storkund hos dem.
Nåväl, ska till Florida/Miami snart och funderar på att hyra via dem för att få en uppgraderad bil. Vad kan jag förvänta mig om jag betalar för en klass C bil? Lite svårt att se detta på deras hemsida.
Även jag fick PC under 2020.
Noll hyror, status matchade från mitt Nordic Choice guld kort förra året.
 

GOTBound

Medlem
Som jag fått det förklarat är att kvalificerar man eller statusmatchar till PC under 2019 så behålls statusen under hela 2020 också då HERTZ kör kalenderår och inte rullande 12 månader som AVIS gör.

Fick mejl idag att jag är med PC under 2020 också. Kan tillägga att jag inte hyrt av Hertz på minst 2 år, och aldrig varit någon storkund hos dem.
Nåväl, ska till Florida/Miami snart och funderar på att hyra via dem för att få en uppgraderad bil. Vad kan jag förvänta mig om jag betalar för en klass C bil? Lite svårt att se detta på deras hemsida.

C bil och uppåt berättigar dig rätten att välja valfri bil från PC raderna i Ultimate Choice delen, du kommer inte få någon assignad ruta att hämta din bil utan det kommer stå PC efter ditt namn på tavlan när du kommer fram.Utbudet varierar när på dygnet, förmiddagen runt kl 11 brukar urvalet bara bäst enligt min erfarenhet. Dock kommer du få större bil än C, det brukar stå full-size sedaner, minivans, 5 och 7 sits SUV's ibland någon Mustang eller Charger och ibland några full size SUV's eller pick-ups. Det lönar sig att även titta på utbudet på 5* och Gold raderna också då det märkligt nog kan stå guldkorn där istället för på PC raderna. Är man lite bilintresserad är det kul att botanisera runt, inte lika roligt för de i resesällskapet som inte är det.

EK
 
Last edited:
Toppen