Senaste nytt

Avis Preferred

Berglund

Medlem
Dock är det ganska svårt när man trots ett antal försök försöker få något annat och de bara hänvisar att de inte har något annat inne
Det är vid dessa tillfällen man ber att få tala med Station Manager, säger att ”I know everything about *brownie-points* but I would still like my upgrade”. Fungerar inte det, ta frammappen och visa att den säljer bilar av kategorin X, som är högre än din egen, med upphämtning dagens datum. Som sista resort, ring Avis Central och framför dina klagomål. Då brukar de utbetala pengar och/eller voucher för gratishyror. Alternativt ringer de upp Avis stationen och talar om för dem ”hur-vi-ska-ha-det”. Dock ska man ha i åtanke att en europeisk Avis President inte har rätt till en enda fördel eller uppgradering enligt T&C. Dock brukar de amerikanska desk agents hos Avis ha superdålig koll på det, så viftar man med ett Presidentkort så levererar de uppgradering och ställer inga vidare frågor. De har ingen aning om att det är olika regler för Europa kontra USA.
 

Homer

Medlem
Jag försöker hitta information om hur man använder appen vid hyra i USA, men kan inte riktigt hitta något. Jag har en bokning på LAX nästa vecka.
Kommer jag kunna typ välja bil redan en bit innan hyran ska påbörjas eller bara välja från Preferred / Preferred plus raden i parkeringen?

Har någon erfarenhet med detta?


Välja bil funkar tydligen bara med den amerikanska appen...
 

Gargamel

Medlem
Det är vid dessa tillfällen man ber att få tala med Station Manager, säger att ”I know everything about *brownie-points* but I would still like my upgrade”. Fungerar inte det, ta frammappen och visa att den säljer bilar av kategorin X, som är högre än din egen, med upphämtning dagens datum. Som sista resort, ring Avis Central och framför dina klagomål. Då brukar de utbetala pengar och/eller voucher för gratishyror. Alternativt ringer de upp Avis stationen och talar om för dem ”hur-vi-ska-ha-det”. Dock ska man ha i åtanke att en europeisk Avis President inte har rätt till en enda fördel eller uppgradering enligt T&C. Dock brukar de amerikanska desk agents hos Avis ha superdålig koll på det, så viftar man med ett Presidentkort så levererar de uppgradering och ställer inga vidare frågor. De har ingen aning om att det är olika regler för Europa kontra USA.
Förklarar varför det stod Preferred (är President) på mitt kontrakt när jag var i Miami. Jag fick den bilen jag ville ha, convertible, så vill inte bråka om en uppgradering och risker att få en modell jag inte ville ha. Har jag förstått det rätt att Sixth och Hertz har global status?
 

Thornado

Medlem
Jag hyrde rätt så mycket bilar hos Avis för ett tag sedan, men givetvis så körde jag ingen av dem en enda meter. Nu visar det sig dock att vi kanske behöver en bil för en kortare utflykt kring midsommar, så jag tänkte kolla om jag har några fördelar/poäng/etc att hämta hos avis. Inga poäng vad jag kan se (om sådana ens finns, jag har ju bara varit intresserad av att få Eurobonuspoäng tidigare), men tydligen så är jag fortfarande Avis President's Club, och enligt listan på förmåner så borde det medföra att jag har rätt till en voucher för en fri helghyra. Ser ingen sådan på mitt konto och har inte heller fått något sådant mail (men har även slagit av alternativet för reklampost från Avis). Så frågan är nu om det är kört eller om det går att få en sådan voucher genom att prata med kundtjänst eller på annat sätt (senaste hyran var 2019-03-25 om det nu kan göra att eventuella vouchers fått en time out).
 

Berglund

Medlem
Vouchrarna kommer till ens Avis app, där de dyker upp som ”kuponger”. Jag har aldrig sett någon voucher med längre giltighetstid än ett år. Dessutom brukar det stå, mycket tydligt, på varje voucher att de inte gäller vid storhelger, såsom julafton, påsk- och midsommarafton.
 

pswe

Medlem
Jag hyrde rätt så mycket bilar hos Avis för ett tag sedan, men givetvis så körde jag ingen av dem en enda meter. Nu visar det sig dock att vi kanske behöver en bil för en kortare utflykt kring midsommar, så jag tänkte kolla om jag har några fördelar/poäng/etc att hämta hos avis. Inga poäng vad jag kan se (om sådana ens finns, jag har ju bara varit intresserad av att få Eurobonuspoäng tidigare), men tydligen så är jag fortfarande Avis President's Club, och enligt listan på förmåner så borde det medföra att jag har rätt till en voucher för en fri helghyra. Ser ingen sådan på mitt konto och har inte heller fått något sådant mail (men har även slagit av alternativet för reklampost från Avis). Så frågan är nu om det är kört eller om det går att få en sådan voucher genom att prata med kundtjänst eller på annat sätt (senaste hyran var 2019-03-25 om det nu kan göra att eventuella vouchers fått en time out).
Vouchern kommer efter tre hyror. Förra året var giltighetstiden ett år så anar att din gått ut.
Presidentnivån ger dig bättre chans till uppgradering och även gratis andra förare, men inte mycket mer än så.
 

Thornado

Medlem
Vouchern kommer efter tre hyror. Förra året var giltighetstiden ett år så anar att din gått ut.
Presidentnivån ger dig bättre chans till uppgradering och även gratis andra förare, men inte mycket mer än så.

Ok, tack.
Gissade väl att detta skulle vara fallet, men tänkte att det kunde ändå vara värt att undersöka om det skulle gå att få ut någon förmån av att ha hyrt alla dessa bilar (förutom ett par hundratusen Eurobonus poäng förstås).
 
Toppen